Dział: Temat numeru

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Czy sales i marketing mogą stworzyć dreamteam? O KPIajach, leadach i celach

Teorię wszyscy znamy: i sprzedaż, i marketing, i inne działy współpracujące w danej organizacji, grają do jednej bramki, tworząc sprawnie działający ekosystem, którego sensem jest osiąganie ambitnych celów biznesowych i zadowolenie coraz to nowych i powracających klientów.

Czytaj więcej

Marketing, reklama, sprzedaż. Zrozum różnice i daj sobie szansę na długofalowy sukces

Biznes może funkcjonować bez marketingu, ale nie przetrwa bez sprzedaży – to fakt. Zasadnicze pytanie brzmi, jak długo taki model ma szansę obronić się na dojrzałym rynku i czy takie podejście pozwala na prawdziwe skalowanie zysków?

Czytaj więcej

Sprzedaż i marketing B2B w obliczu niestabilnego rynku i zacieśniających się budżetów

Niestabilność rynkowa, wzrost kosztów działalności oraz zmieniające się preferencje klientów – to wszystko sprawia, że działy sprzedaży i marketingu w wielu firmach B2B, muszą dostosować lub kompletnie zmienić swoje strategie działania.

Czytaj więcej

Współpraca marketingu i sprzedaży jako recepta na poprawę wyników

Czy możliwe jest połączenie zespołów marketingu i sprzedaży w taki sposób, żeby idealnie współgrały zamiast ze sobą rywalizować? Pytanie wydaje się zasadne z uwagi na to, iż w wielu firmach nadal te dwa działy zamiast ze sobą współpracować, nieustannie ze sobą konkurują, przerzucając się odpowiedzialnością za niepowodzenie w wynikach sprzedaży. A szkoda, ponieważ odpowiednie poukładanie pracy w obu zespołach skutkuje olbrzymim wzrostem sprzedaży. Jak to zrobić?

Czytaj więcej

TOP 10 metryk w e-mail marketingu – jak porównać się do najlepszych e-mail marketerów

Każdy z nas codziennie dostaje e-maile. Jedni kilkanaście, inni kilkadziesiąt, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie skrzynki mailowe (obsługujemy minimum dwie – prywatną i służbową). Niektórych już nawet nie otwieramy. Wystarczy, że kolejny raz zobaczymy nazwę nachalnego nadawcy i e-mail ląduje w koszu. Jak będąc marketerem zająć najlepszą pozycję podczas wyścigu o uwagę odbiorcy? Cały czas analizując dane.

Czytaj więcej

Co i jak mierzyć na różnych etapach lejka sprzedażowego?

Lejek sprzedażowy nie jest procesem liniowym, a celem jest dotarcie do klienta na każdym etapie jego ścieżki. W artykule omówiono, jak mierzyć i interpretować kluczowe wskaźniki dla klasycznych etapów: świadomości, rozważania, zakupu i lojalności. Przedstawiono także metody całościowego pomiaru efektów marketingowych, aby ocenić wpływ górnej części lejka na sprzedaż oraz długoterminowy zwrot z inwestycji.

Czytaj więcej

Właściwa atrybucja w marketingu – czyli jak identyfikować kanały, które sprzedają

Mierzenie atrybucji to bardziej maraton przypominający 24-godzinny wyścig Le Mans niż sprint: kierowcy zmieniają się kilka razy, mechanicy ratują sytuację w pit-stopie, a inżynierowie poprawiają strategię na bieżąco. Wygrana nie zależy od ostatniego okrążenia, tylko od całej drużyny.

Czytaj więcej

Jak wykorzystać AI w analizie danych marketingowych – praktyczne zastosowania narzędzi Google’a

Rozwój sztucznej inteligencji (AI) postępuje na naszych oczach w sposób tak niezwykle dynamiczny, że coraz częściej wyzwaniem staje się nie samo rozumienie, że warto z niej korzystać, ale dobór odpowiednich narzędzi do wykonywania właściwych zadań. W tym obszarze z pomocą przychodzi nam Google, dając w ramach Gemini szereg nowatorskich opcji i zastosowań możliwych do wykorzystania w różnorodnych miejscach i kontekstach. W tym artykule pokażę Wam, w jaki sposób ja sam pracuję z Gemini i do czego Ty też możesz go użyć. Gotowy? Zaczynamy!

Czytaj więcej

Od vanity metrics do realnych KPI – które wskaźniki z Meta Ads naprawdę mówią o skuteczności

Nie każda liczba w raporcie jest dowodem sukcesu. Vanity metrics potrafią wyglądać pięknie, ale często niewiele mają wspólnego z realną skutecznością kampanii.

Czytaj więcej

TOP raporty w Google Analytics, które musi znać marketer, weryfikując skuteczność kampanii reklamowej

Każda kampania reklamowa to inwestycja, która powinna przynieść wymierny zwrot. Sam zasięg czy liczba kliknięć nie dają pełnej odpowiedzi, czy działania były skuteczne – potrzebna jest analiza, która pokaże, jak reklama przełożyła się na ruch, zaangażowanie i decyzje zakupowe użytkowników.

Czytaj więcej

Jak zweryfikować skuteczność działań SEO?

Pozycjonowanie to nadal skuteczny sposób na pozyskiwanie kalorycznego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Jako dziedzina SEO obejmuje jednak wiele czynników, które mają wpływ na ostateczny sukces. Chcesz lepiej rozumieć, jakie wskaźniki mają znaczenie w przypadku pozycjonowania? A może potrzebujesz prostego zestawienia najważniejszych etapów weryfikacji działań SEO? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w artykule.

Czytaj więcej

Książka, która rewolucjonizuje podejście do AI

W obliczu dynamicznego rozwoju technologii, wiele organizacji podchodzi do sztucznej inteligencji z uzasadnioną ostrożnością. Mimo to, pewna nieliczna, ale niezwykle wpływowa grupa firm postanowiła odważnie wykorzystać jej potencjał, całkowicie rewolucjonizując swoje procesy, strategie, kulturę organizacyjną, a także obsługę klienta i oferowane produkty. To właśnie te przedsiębiorstwa, stanowiące zaledwie ułamek procenta wszystkich dużych graczy na rynku, dziś wyznaczają nowe standardy wydajności w swoich branżach.

Czytaj więcej