Dział: Temat numeru

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Życie w erze post-covid. Które trendy w zachowaniach konsumentów stały się codziennością?

Pandemia COVID-19 bez wątpienia zmieniła życie Polaków w wielu aspektach. Rzeczywistość internautów i konsumentów przeszła transformację – od ekonomicznych wyzwań po wzrost znaczenia technologii. Równie ważną rolę odgrywają też skutki wysokiej inflacji, zwłaszcza w kontekście oszczędzania i kształtowania zachowań zakupowych. Wzrosła świadomość związana z finansami i wydatkami, a kupujący baczniej przyglądają się każdej wydanej złotówce.

Czytaj więcej

Jak sztuczna inteligencja zmienia branżę ePR?

Sztuczna inteligencja, równie łatwo jak przepis na sernik, wygeneruje przekonujący fake news na dowolny temat i to zgodnie z intencją jej użytkownika. Lub wręcz przeciwnie. Jak w tych niełatwych czasach, gdy media wręcz zalewane są tworami AI, odnajdują się PR-owcy? Okazuje się, że postanowili nie pozostawać w tyle i w praktyce wypróbować możliwości inteligentnych chatbotów. Decyzja ta stała się jednak początkiem niecodziennej zależności.

Czytaj więcej

Google Ads & AI – symbioza ku wyższym konwersjom

Reklama w internecie to dzisiaj jeden z najważniejszych obszarów działań marketingowych wśród biznesów online. Wraz z rozwojem nowych technologii systemy reklamowe stale się zmieniają, konkurują ze sobą, wdrażając nowe funkcjonalności, typy kampanii, formaty reklam czy kierowania. Wszystko to ma jeden cel, czyli ulepszenie działań i wydajności kampanii reklamowych. W tym kontekście Google Ads i sztuczna inteligencja (AI) są kluczowe do osiągnięcia sukcesu w reklamie płatnej online. Dzięki połączeniu tych dwóch narzędzi firmy mogą osiągnąć wyższe konwersje i lepsze wyniki w kampaniach reklamowych.

Czytaj więcej

Jak wykorzystać AI w automatyzacji marketingu?

LLM, Foundation Model, machine learning, ANNs (artificial neural networks) czy generatywne AI – te określenia i wiele innych związanych ze sztuczną inteligencją pojawiają się coraz częściej w przestrzeni publicznej czy też zawodowej. Słysząc je, bezwiednie na myśl przychodzą nam takie filmy, jak Matrix, Terminator” czy Odyseja kosmiczna. W końcu sztuczna inteligencja (AI), zanim zawładnęła naszą marketingową rzeczywistością w 2022 czy w 2023 r., to najpierw podbiła naszą kulturę.

Czytaj więcej

Social listening AI: rewolucja w monitoringu internetu i analizie sentymentu

Czy kiedykolwiek zastanawialiście się, jak zrozumieć ogrom informacji, które codziennie pojawiają się w internecie? Wyobraźcie sobie narzędzie, które nie tylko przeszukuje dla Was bezkres sieci, ale też potrafi wyłowić z niego najważniejsze treści, zrozumieć kontekst, dostarczyć gotowe i cenne wnioski. Brzmi jak science fiction? Nie, to się dzieje już teraz. Poznajcie siłę sztucznej inteligencji w monitoringu i analizie sentymentu w internecie.

Czytaj więcej

Sztuczna inteligencja w e-commerce

Jak sztuczna inteligencja może wspierać e-commerce? Warto przyjrzeć się temu bardzo szeroko, ponieważ kryje się w niej wiele nieoczywistych na pierwszy rzut oka zastosowań. Trzeba przy tym również mieć świadomość tego, jak istotne jest kontrolowanie systemów sztucznej inteligencji (AI) – to omówię na końcu.

Czytaj więcej

Robisz podcast? Zatrudnij asystenta AI

Jak AI może wesprzeć nas w produkcji i promocji podcastów? Co wniesie na etapie analizy danych? Jak wypada podcast w 100% opracowany przez sztuczną inteligencję? Czego na razie nie chcemy jej oddelegować i dlaczego? O tym rozmawiam z Karolem Stryją, Michałem Stanisławkiem i Kamilem Sołdackim.

Czytaj więcej

SEO & AI – jak wspierać działania on-site dzięki narzędziom AI?

Sztuczna inteligencja (SI, AI – artificial intelligence) to pojęcie, które całkowicie zdominowało świat SEO na przestrzeni ostatniego roku. Wiąże się z nią zarówno wiele nadziei, jak i obaw. Abstrahując od futurystycznych wizji, chciałbym przybliżyć praktyczne zastosowania narzędzi, które są dostępne „tu i teraz”. Pokażę, jak usprawnić procesy, analizy oraz wykorzystać SI w działaniach kreatywnych pod kątem SEO.

Czytaj więcej

Prompty w AI – z czym to się je i jak zacząć przygodę ze sztuczną inteligencją?

Sztuczna inteligencja (AI) to nieodłączny element naszej codzienności. Od prostych asystentów, przez zaawansowane systemy analityczne, aż po autonomiczne pojazdy – AI jest wszędzie. Jak to jednak możliwe, że systemy potrafią tak skutecznie komunikować się z nami, zrozumieć nasze zapytania i dostarczyć precyzyjne odpowiedzi?

Czytaj więcej

Jak zaprząc sztuczną inteligencję do analizy danych?

Czy sztuczna inteligencja jest rzeczywiście inteligentna?Jeżeli tak jak ja jesteś fanem filmów Marvela, to na pewno kojarzysz jednego z głównych bohaterów serii Avengers, Tony’ego Starka i jego wirtualnego asystenta o imieniu J.A.R.V.I.S. Wizja wsparcia człowieka przez sztuczną superinteligencję powoli staje się rzeczywistością. I chociaż obecnej technologii wiele brakuje do wspomnianej fabuły kinowej, to warto wiedzieć, o czym tak naprawdę dzisiaj rozmawiamy – z podkreśleniem słowa „dzisiaj”.

Czytaj więcej

Kreatywność 2.0: Top 10 narzędzi AI, które redefiniują kreację wizualną

W świecie kreacji wizualnej zawsze obowiązywało jedno niezmienne prawo – konieczność ciągłego dostosowywania się do nowych technologii. Dzisiaj, na początku cyfrowej ery „Kreatywności 2.0”, stajemy twarzą w twarz z kolejną rewolucją, która ma swoje źródło w sztucznej inteligencji (AI). Przekształca ona metody projektowania, od kreowania infografik po edycję zdjęć, pozwalając na twórczość na niespotykanym wcześniej poziomie. W tym artykule wyjaśnię, jak AI zasila nowe narzędzia projektowe i jak profesjonaliści z różnych dziedzin mogą z nich korzystać.

Czytaj więcej

„Sztuczny copywriter”? – jak tworzyć poradnikowe i inspirujące treści dzięki AI. Przegląd narzędzi copywritera

W dzisiejszym cyfrowym świecie informacje są dostępne na wyciągnięcie ręki. Według badania Lori Lewis z 2021 r., w ciągu zaledwie 60 s pojawia się prawie 4 mln zapytań w Google, ponad 500 godz. materiałów jest przesyłanych na YouTubie, 700 tys. historii udostępnianych na Instagramie, a 70 mln wiadomości generowanych na Whatsappie. Podobne badanie przedstawione przez serwis eDiscovery Today z 2023 r. wskazuje kolejne wzrosty (co raczej nie dziwi). I jak tu przykuć uwagę odbiorcy, skoro jest on tak „zajęty i atakowany” z każdej strony?

Czytaj więcej