TOP 10 metryk w e-mail marketingu – jak porównać się do najlepszych e-mail marketerów

Temat numeru

Każdy z nas codziennie dostaje e-maile. Jedni kilkanaście, inni kilkadziesiąt, jeśli wziąć pod uwagę wszystkie skrzynki mailowe (obsługujemy minimum dwie – prywatną i służbową). Niektórych już nawet nie otwieramy. Wystarczy, że kolejny raz zobaczymy nazwę nachalnego nadawcy i e-mail ląduje w koszu. Jak będąc marketerem zająć najlepszą pozycję podczas wyścigu o uwagę odbiorcy? Cały czas analizując dane.

Według informacji zebranych w 2024 r. przez Porch Group Media z ogólnoświatowych statystyk i benchmarków ponad połowa wysyłanych przez marketerów treści to: newslettery – 
kolejno: e-maile powitalne, produktowe, sprzedażowe, eventowe, onboardingowe i posprzedażowe. Natomiast mniej niż połowę wysyłek stanowią e-maile o charakterze blogowym, aktywizujące nieaktywnych odbiorców, porzucone koszyki, rocznicowe, ankietujące, przypomnienia (ryc. 1).
W tym samym roku Forbes wypuścił podobne podsumowanie statystyk światowych, w których podaje, że:

POLECAMY

  • 81% firm wykorzystuje pocztę e-mail jako część swojej strategii marketingowej oraz
  • połowa marketerów twierdzi, że marketing e-mailowy jest ich najbardziej wpływowym kanałem.
     

Aż 64% małych biznesów używa e-mail marketingu, by docierać do potencjalnych i obecnych klientów. Ten sam trend obserwujemy również w Polsce, gdzie wielu przedsiębiorców JDG zaczyna od prostych, samodzielnie przygotowywanych mailingów, często wysyłanych z najmniejszych planów narzędziowych. Jednak niezależnie od wielkości biznesu, bazy, narzędzia każdy powinien przyglądać się raportom z prowadzonych wysyłek i analizować przynajmniej podstawowe wskaźniki.

Jedno z najpopularniejszych polskich narzędzi mailingowych – GetResponse, przygotowało obszerny raport na podstawie prawie 4,4 mld wiadomości wysłanych przez ich klientów w naszym kraju. 
Jakie są średnie współczynniki wiadomości e-mail w Polsce dla wszystkich branż?

  • średni współczynnik otwa...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy