Jak zweryfikować skuteczność działań SEO?

Temat numeru

Pozycjonowanie to nadal skuteczny sposób na pozyskiwanie kalorycznego ruchu z organicznych wyników wyszukiwania. Jako dziedzina SEO obejmuje jednak wiele czynników, które mają wpływ na ostateczny sukces. Chcesz lepiej rozumieć, jakie wskaźniki mają znaczenie w przypadku pozycjonowania? A może potrzebujesz prostego zestawienia najważniejszych etapów weryfikacji działań SEO? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziesz w artykule.

Twój biznes jest najważniejszy

Niezależnie od tego, czy prowadzisz działania in-house, czy zlecasz je zewnętrznemu podmiotowi, istotne jest trzymanie się wcześniej wytyczonego kursu. Pozycjonowanie może pomóc w realizacji celów biznesowych, takich jak zwiększenie konwersji, rozpoznawalności, widoczności itp., które są opisane jako KPI. 
Weryfikacja skuteczności działań SEO powinna opierać się na dwóch kluczowych pytaniach: czy obrana strategia przynosi realne efekty oraz czy inwestycja w SEO generuje zwrot porównywalny z innymi kanałami marketingowymi. 

POLECAMY

Od czego zacząć?

W prawidłowo prowadzonych działaniach SEO szczegółowa weryfikacja nie zawsze jest potrzebna – regularne, comiesięczne raporty dostarczają wystarczających informacji o wynikach. To standard w agencjach SEO i cenne źródło wiedzy dla specjalistów in-house. Świadomość tego, co mierzyć i jak interpretować dane, ułatwia szybkie reagowanie na zmiany wprowadzane przez Google oraz na działania konkurencji. 
Punktem wyjścia w działaniach SEO jest poprawnie skonfigurowana analityka oraz pełen dost...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy