Dział: Media społecznościowe

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Instagram testuje umieszczanie wielu linków w opisie profilu

Instagram od października ubiegłego roku rozpoczął pracę nad funkcją, które umożliwi użytkownikom dodawanie wielu linków do biografii profilu. Opcja ma rozwinąć biznesowe możliwości Instagrama oraz zastąpić Linktree – aplikację webową umożliwiającą stworzenie strony z wieloma hiperłączami.

Czytaj więcej

Prowadzenie profili w Social Mediach – kiedy warto zlecać marketing, a kiedy robić go wewnętrznie?

Prowadzenie firmowych profili w mediach społecznościowych jest niezwykle istotne, jeśli chcesz ugruntować pozycję Twojej marki na rynku i zbudować jej spójny wizerunek. Jeśli spojrzeć na to ze strony customer journey, to potencjalni klienci, bez względu na wiek, wykazują zainteresowanie profilem marki na tym samym etapie – przed kupnem produktu. Dzięki obecności w social mediach Twoja marka ma okazję wybić się na tle konkurencji i stworzyć silną społeczność, co z kolei pomoże Ci osiągnąć zamierzone cele marketingowo-sprzedażowe.

Czytaj więcej

Bloger, vloger czy podcaster – na co postawić, by realizować cele brandingowe i performance?

Myśląc o nowych kampaniach, marketerzy często rozważają, czy zaangażować do nich internetowych influencerów. Bo to modne, bo „wszyscy tak robią”, bo mają dobre zasięgi… Jednak ważniejsze pytania, które warto sobie zadać w takim momencie, to – jaki jest cel kampanii, co chcemy osiągnąć, jak będziemy to mierzyć i jaki efekt uznamy za sukces?

Czytaj więcej

Ile kosztuje influencer? Jak się rozliczać i w jaki sposób formalnie zabezpieczyć współpracę?

W 2011 r. twarzą PKO Banku Polskiego został znany satyryk i dziennikarz Szymon Majewski. Dla PKO wystąpił w 27 rolach. Zaczął jako dyrektor marketingu, ale był również rzecznikiem prasowym, informatykiem, naukowcem, nauczycielem i kosmonautą. Ile to kosztowało? W marcu 2020 r. w „Pulsie Biznesu” pojawiła się informacja, że Szymon Majewski za udział w reklamie banku PKO BP otrzymał 3,3 miliona złotych. Dużo?

Czytaj więcej

Facebook Ads na 2020/21 – o czym musisz wiedzieć, by dalej dowozić dobre wyniki?

W Menedżerze reklam pojawia się wiele zmian i nowości. Ewoluuje także sam algorytm reklamowy – nauczanie maszynowe wchodzi na coraz wyższy poziom automatycznej optymalizacji. Na co zwrócić uwagę w obecnych realiach i co zrobić, żeby kampanie reklamowe przyniosły najlepszy możliwy efekt? W tym artykule chciałbym podzielić się kilkoma moimi ostatnimi przemyśleniami.

Czytaj więcej

Precyzyjne targetowanie na Facebooku w oparciu o dane – 5 sposobów z wykorzystaniem niestandardowych grup odbiorców

System Facebook Ads oferuje cały kalejdoskop możliwości ustawień grup odbiorców, do których chcemy, żeby trafiła nasza reklama. Ale sama konfiguracja może być odrobinę kłopotliwa – zwłaszcza dla kogoś, kto na co dzień nie porusza się w systemie reklamowym Facebooka. W artykule pokażę przykłady grup, które wykorzystuję w codziennej pracy w Social Tigers.

Czytaj więcej

Firma na LinkedInie – siedem zasad tworzenia dobrej strony firmowej

W warunkach zachodzącej „przyspieszonej digitalizacji” LinkedIn zyskuje jeszcze więcej. Firmy coraz mocniej interesują się rozpoczęciem działań na tej platformie i wykorzystaniem jej w różnych celach biznesowych, a szczególnie w dotarciu do klientów oraz sprzedaży.

Czytaj więcej

Pinterest – reklamy, które wpływają na wyobraźnię

Pinterest to medium, które nadal nie jest doceniane przez polskich marketerów, jednak do którego coraz chętniej zaglądają użytkownicy z naszego kraju. W czołówce platform mediowych wciąż królują oczywiście YouTube, Facebook i Instagram, jednak… to na Pintereście użytkownicy sieci szukają inspiracji. Kolekcjonowanie albumów z pomysłami na remont kuchni, inspiracje ślubne, przepisy, ciekawe stylizacje czy projekty tatuaży – to tylko niektóre z popularnych pomysłów na tablice, które tworzą na portalu użytkownicy. 

Czytaj więcej

Autorka płakała, kiedy pisała, czyli o memach w komunikacji marki

Dobry mem wygeneruje na fanpage'u zaangażowanie, o jakim nie śniłeś, a przy okazji pokaże Twoją markę jako mającą do siebie dystans oraz rozumiejącą odbiorcę i jego potrzeby. Jak się do tego zabrać i czy pasuje to do prowadzonego przez Ciebie brandu? Przeczytaj i sprawdź!

Czytaj więcej

Sales navigator vs. działania organiczne – pojedynek na narzędzia czas zacząć!

Nie mydlmy sobie oczu – nie ma dziś mowy o efektywnej sprzedaży bez udziału internetu. Potęgi social sellingu też już nie trzeba nikomu tłumaczyć. Pozostaje jednak pytanie, czy na LinkedInie – największym serwisie skupiającym profesjonalistów – wystarczą działania basic, czy może trzeba się pokusić o inwestycję w jeden z pakietów premium? Czas rozpocząć pojedynek – działania organiczne vs. Sales Navigator? Które z rozwiązań wygra? Tego dowiesz się już za chwilę!

Czytaj więcej

TikTok dla marketera – przewodnik dla opornych

Na TikToku siedzi tylko „gimbaza”. Tak mówią. A poniekąd świadczą o tym także statystyki, jakie znajdziesz w raporcie na temat polskich użytkowników aplikacji przygotowanym przez Get Hero. Wykres, który widzisz poniżej, pokazuje skalę wiekową użytkowników TikToka. Widać, że zarówno twórcy, jak i ich odbiorcy, to w ponad połowie przedstawiciele generacji Z. Osoby powyżej 25. roku życia znajdują się poza skalą. Raport opublikowano na początku tego roku i moim zdaniem zdążył się już trochę zdezaktualizować. Pomimo, że TikTok to aplikacja, w której głównie odnajdują się nastolatki, to wśród twórców znajdziemy też babcie, mamy i dwudziestolatków.

Czytaj więcej

Analiza social media: znane narzędzia, nieznane możliwości

Pracując w marketingu internetowym, trudno wyobrazić sobie codzienne działania bez korzystania z aplikacji i narzędzi online. Analiza social media jest jednak na tyle mało wdzięcznym tematem, że większość marketerów wybiera jedno, dobrze już znane narzędzie, które służyć ma głównie do raportowania skuteczności prowadzonych działań przed klientem bądź szefem. Z doświadczenia wiem, że jest to często zadanie żmudne, traktowane jedynie jako comiesięczny obowiązek. Postaram się jednak udowodnić, że narzędzia do analizy social media, nawet te, które doskonale znasz, mogą Cię jeszcze czymś zaskoczyć.

Czytaj więcej