Analiza social media: znane narzędzia, nieznane możliwości

Media społecznościowe

Pracując w marketingu internetowym, trudno wyobrazić sobie codzienne działania bez korzystania z aplikacji i narzędzi online. Analiza social media jest jednak na tyle mało wdzięcznym tematem, że większość marketerów wybiera jedno, dobrze już znane narzędzie, które służyć ma głównie do raportowania skuteczności prowadzonych działań przed klientem bądź szefem. Z doświadczenia wiem, że jest to często zadanie żmudne, traktowane jedynie jako comiesięczny obowiązek. Postaram się jednak udowodnić, że narzędzia do analizy social media, nawet te, które doskonale znasz, mogą Cię jeszcze czymś zaskoczyć.

Znasz swoich odbiorców, ale do kogo faktycznie docierasz? 

Demografia fanów mówi wprost, kim jest Twoja grupa docelowa i kto interesuje się publikowanymi przez Ciebie treściami. Ale czy analizujesz również demografię zasięgu? Warto to robić z dwóch powodów: 

POLECAMY

  1. Aby analizować, do kogo docierasz organicznie – może się okazać, że Twoją główną grupą docelową są kobiety w wieku 25-40 lat, zaś demografia zasięgu wskazuje również – lub przede wszystkim – inne grupy. Oczywiście konieczna jest wtedy analiza zarówno strategii, jak i produktu (bądź usługi). 
  2. Aby analizować, czy kampanie płatne są odpowiednio ustawione – może się zdarzyć, że rozszerzasz swoją ofertę np. o produkty dla młodych osób, a po 2 miesiącach działań demografia zasięgu nie ulega zmianie. Konieczna wtedy będzie weryfikacja działań. Czasem w tego typu przypadkach może być to zwykły błąd w ustawieniach kampanii płatnych.

Monitoruj popularność treści

Wyświetlenia to kolejny wskaźnik często traktowany po macoszemu, ponieważ zazwyczaj skupiamy się jedynie na analizie zasięgu naszych działań. 
Wyświetlenia możesz analizować, podobnie jak demografię zasięgu, w dwojaki sposób. 

  1. Analizowanie popularności treści – zasięg informuje nas o tym, do ilu osób udało się dotrzeć, a wyświetlenia mogą wskazać, które treści cieszyły się...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy