Firma na LinkedInie – siedem zasad tworzenia dobrej strony firmowej

Media społecznościowe Otwarty dostęp

W warunkach zachodzącej „przyspieszonej digitalizacji” LinkedIn zyskuje jeszcze więcej. Firmy coraz mocniej interesują się rozpoczęciem działań na tej platformie i wykorzystaniem jej w różnych celach biznesowych, a szczególnie w dotarciu do klientów oraz sprzedaży.

Wiele firm posiada już doświadczenia z działań na Facebooku i zakłada, że LinkedIn to analogiczna przestrzeń, w ramach której można funkcjonować właściwie tak samo. To jednak błędne założenie. Pomimo wielu podobieństw LinkedIn w wielu znaczących aspektach­ różni się od Facebooka. Z tego powodu łatwo popełnić istotne błędy. W artykule krok po kroku omówię to, co warto zrobić, a także na co zwrócić uwagę, by uniknąć pomyłek i optymalnie wprowadzić swoją firmę (lub zoptymalizować jej obecność) na największej biznesowej platformie świata.

POLECAMY


1. Opracuj strategię obecności na LinkedInie


Często zwracają się do mnie firmy i organizacje, które potrzebują szkolenia lub strategii dla swojej strony na LinkedInie. Zawsze podkreślam wtedy, że właściwe podejście do tej platformy wymaga poświęcenia szczególnej uwagi profilom osobowym. Dobra strategia obecności firmy na LinkedInie powinna uwzględniać profile osób związanych z przedsiębiorstwem. Może nawet całą swoją obecność oprzeć na pracownikach. Idealny model obecności na omawianym portalu powinien być trójkątem zależności między profilami liderów i pracowników (employee advocacy), stroną firmową oraz działaniami reklamowymi.

Dlaczego LinkedIn?

  1. To największa sieć kontaktów biznesowych – z 690 milionami użykowników na świecie i niemal 4 milionami w Polsce.
  2. Na LinkedInie są obecni przedstawiciele większości branż – od najczęściej reprezentowanych, takich jak IT i przemysł, aż po rolnictwo oraz bezpieczeństwo publiczne.
  3. Co piąty użytkownik LinkedIna to osoba decyzyjna.
  4. LinkedIn to świetne źródło wiedzy o rynku, konkurencji i możliwościach rozwoju kariery.
  5. LinkedIn to doskonałe narzędzie dotarcia do klientów, pracowników i partnerów biznesowych.
  6. Omawiany portal stanowi również idealne miejsce do budowania marki osobistej eksperta czy lidera...
  7. ...a także wzmacniania świadomości marki firmy lub organizacji, budowania zaufania i skracania procesów sprzedażowych.


Oczywiście strategia...

Ten artykuł jest dostępny tylko dla zarejestrowanych użytkowników.

Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się.

Przypisy