Pinterest – reklamy, które wpływają na wyobraźnię

Media społecznościowe

Pinterest to medium, które nadal nie jest doceniane przez polskich marketerów, jednak do którego coraz chętniej zaglądają użytkownicy z naszego kraju. W czołówce platform mediowych wciąż królują oczywiście YouTube, Facebook i Instagram, jednak… to na Pintereście użytkownicy sieci szukają inspiracji. Kolekcjonowanie albumów z pomysłami na remont kuchni, inspiracje ślubne, przepisy, ciekawe stylizacje czy projekty tatuaży – to tylko niektóre z popularnych pomysłów na tablice, które tworzą na portalu użytkownicy. 

Czym są tablice i jak inspirować? 


Tablice to swego rodzaju albumy, dzięki którym użytkownicy mogą tematycznie segregować swoje inspiracje. To, co ich inspiruje i wpływa na wyobraźnie, to tzw. piny – czyli zdjęcia, strony lub wideo dostępne na platformie. Użytkownicy mogą korzystać z pinów umieszczonych w obrębie witryny, wgrywać własne, a także… przypinać zdjęcia z konkretnej strony, jeśli oczywiście deweloper zainstalował na niej odpowiedni widżet. Dlaczego tablice? Bo kojarzą się z wycinkami zbieranymi z gazet, które nastolatki wieszały na ścianach lub korkowych tablicach, marząc o ciuchach prezentowych w „Bravo” czy „Życiu Gwiazd”. 

POLECAMY

Rys. 1. Dane z raportu „Digital 2020 by Hootsuite & WeRSM (Poland)”


Produkt działa na użytkownika najlepiej, kiedy odbiorca może osadzić go w swojej wyobraźni, wyobrazić sobie siebie chodzącego w danych ubraniach czy siedzącego na wymarzonej kanapie. Kiedy produkt zbliża się do świata realnego użytkownika, to prawdopodobnie szybciej zdecyduje się on na jego zakup. Dlatego wykorzystując obecne lub nadchodzące trendy, można osadzić elementy naszej oferty w przestrzeni odbiorcy, przypinając je do tablicy marki. W ten sposób jesteśmy w stanie łatwo sprzedać ubrania, dodatki, elementy wnętrz czy produkty beauty – wszystko dzięki tworzeniu tablic z trendami, na których mo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy