TikTok dla marketera – przewodnik dla opornych

Media społecznościowe

Na TikToku siedzi tylko „gimbaza”. Tak mówią. A poniekąd świadczą o tym także statystyki, jakie znajdziesz w raporcie na temat polskich użytkowników aplikacji przygotowanym przez Get Hero. Wykres, który widzisz poniżej, pokazuje skalę wiekową użytkowników TikToka. Widać, że zarówno twórcy, jak i ich odbiorcy, to w ponad połowie przedstawiciele generacji Z. Osoby powyżej 25. roku życia znajdują się poza skalą. Raport opublikowano na początku tego roku i moim zdaniem zdążył się już trochę zdezaktualizować. Pomimo, że TikTok to aplikacja, w której głównie odnajdują się nastolatki, to wśród twórców znajdziemy też babcie, mamy i dwudziestolatków.

Rzucam Ci wyzwanie!

A przede wszystkim zachęcam do zainstalowania aplikacji, żebyś przekonał się, jak działa. Pierwsze, co ukaże się Twoim oczom, to główny feed, tzw. „Dla ciebie” (ang. „For You” – stąd hashtagi #dlaciebie #fy #foryou), na którym w przyszłości znajdą się TikToki z obserwowanych przez Ciebie kont, a póki co znajdziesz tam tylko te proponowane przez aplikację. Poświęć 5 minut na sprawdzenie tego, co Cię zainteresuje, żeby algorytm mógł dostosować treści pod Ciebie. Działa on dokładnie tak samo, jak np. algorytm Instagrama – dostosowuje proponowane treści pod użytkownika na podstawie jego aktywności w aplikacji. A jakie treści znajdziesz na TikToku?
 

POLECAMY

Rys. 1. Statystyki użytkowników TikToka. Źródło: Get Hero

 

  1. Wyzwania, tzw. challenge – to na nich opiera się całe działanie społeczności. Użytkownicy rzucają sobie wzajemnie wyzwania, które opierają się na zastosowaniu efektu wideo, podkładu muzycznego (lub dialogu) czy odegraniu scenki. Wyzwania bazują na konkretnych hashtagach, np. #HariboChallenge, gdzie zobaczycie scenki z żelków nakręcone pod piosenkę „Someone like you” Adele. Sama aplikacja chętnie je poleca. W sekcji Odkryj znajdziecie popularne hashta...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy