Dział: E-commerce

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Wizerunek marki a sprzedaż: Jak narzędzia digital marketingowe budują długofalowy sukces sprzedażowy?

Żeby sprzedawać – niezależnie od tego, czy w internecie, czy offline, klient musi nas znaleźć i wiedzieć, co oferujemy. Idąc dalej, jako sprzedawca, musimy pokazać mu, jakie mamy przewagi i jaka jakość idzie za naszym produktem bądź usługą. Patrząc na doświadczenie moje i moich klientów, większość biznesów online skupia się na działaniach nastawionych na „tu i teraz” – zależy im na efekcie, który będzie widoczny od razu lub po prostu bardzo szybko. Oczywiście jest to niezwykle istotne z perspektywy rentowności danego podmiotu, jednak żeby pojawiły się wyniki, to użytkownik, który ma skorzystać z naszego produktu czy oferty, musi się o nas dowiedzieć… Co najmniej o tym, że istniejemy, a najlepiej zdecydowanie więcej.

Czytaj więcej

Google Shopping – jak skutecznie tworzyć i optymalizować kampanie produktowe w wyszukiwarce?

Obecnie coraz więcej ludzi decyduje się na robienie zakupów online. Dlatego też warto zainwestować w reklamy Google Shopping, które mają kluczowe znaczenie w rozwoju rynku e-commerce. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest i jak działa Google Shopping oraz jak tworzyć skuteczne kampanie.

Czytaj więcej

Remarketing i retargeting – typowe błędy i niestandardowe pomysły na przyciąganie klientów

Dane wskazują, że aż 97% użytkowników, opuszczających witrynę, już do niej nie wraca. Brak działań, zmierzających do ponownego przyciągnięcia ich na stronę, to marnowanie potencjału sprzedażowego. Z pomocą przychodzą jednak kampanie remarketingowe i retargetingowe, jako sposób na dotarcie do osób, które miały już styczność z marką. Jakie są najlepsze praktyki w prowadzeniu takich kampanii? Jak zwiększyć dzięki nim konwersje i sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Subskrypcyjny model sprzedaży – wielki powrót nowej-starej strategii

Jednym z większych wyzwań e-commerce, który po czasach rozkwitu w pandemii przechodzi lekką zadyszkę, jest utrzymanie klientów i przekonanie ich, że warto wracać do sklepu po więcej. Nie ma w tym nic dziwnego, bo prawdopodobieństwo sprzedaży klientom powracającym wynosi 60-70%, podczas gdy nowym – 5-20%. Ponadto wydatki, które ponosi e-commerce na pozyskanie nowych klientów (kampanie reklamowe, SEO itd.), często przewyższają marże na pierwsze zakupy.

Czytaj więcej

Zagraniczny e-commerce – szanse i zagrożenia

Cross-border e-commerce, które najprościej można zdefiniować jako sprzedaż produktów poprzez internet za granicą, w 2016 r. stanowiła 15% całego handlu e-commerce. W 2022 r. udziały cross-border na rynku e-commerce wynosiły już 22%, co pokazuje, że sprzedaż internetowa z roku na rok znacznie chętniej przekracza granice.

Czytaj więcej

W pułapce social mediów – jak dobrze zaprojektować przekaz wizualny w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe to pułapka, w którą wpadamy codziennie. Gdy tylko uda nam się z niej wyjść – zamkniemy aplikację – wracamy znów ze zdwojoną siłą! To prowokacja, matnia i miejsce, z którego – by zaistnieć ze swoją marką – musisz się w jakiś sposób wyrwać!

Czytaj więcej

Era super shoppera – aplikacje drive to store

Smart shopperzy to relatywnie nowy, ciekawy sektor konsumentów, do których marketerzy mają szansę nauczyć się efektywnie docierać za pomocą szerokiej gamy rozwiązań i narzędzi na dzisiejszym rynku digital. Aż 80% badanych Polaków deklaruje aktywne poszukiwanie promocji podczas codziennych zakupów, a 7 na 10 twierdzi, że dobrze zna ceny produktów FMCG (NielsenIQ, 2022).

Czytaj więcej

Poznaj sześć dobrych rad, jak zacząć zarabiać na afiliacji

Afiliacja jest formą marketingu internetowego, pozwalającą zarabiać poprzez umieszczenie formatów reklamowych na kanałach twórców. Model ten opiera się na zasadzie win-win, czyli opłacalności zarówno dla reklamodawcy, jak i wydawcy. Reklamodawca płaci za działania marketingowe tylko w momencie wygenerowania transakcji, a wydawca otrzymuje odpowiedni procent wynagrodzenia za jej dostarczenie.

Czytaj więcej

Jak dobrze wybierać w świecie e-commerce? Między projektami D2C, e-retailerami a marketplace’ami

Razem z milionem e-kupujących debiutantów, którzy pojawili się w polskim internecie w 2020 r., cyfrową sprzedaż rozpoczęło wielu producentów z różnych branż. Z jednej strony ten kanał dystrybucji zaczął odgrywać ważną rolę dla podmiotów traktujących go do tej pory sceptycznie. Z drugiej strony zauważalna zmiana zwyczajów zakupowych użytkowników stała się motorem do rozwoju kreatywnych koncepcji sprzedaży online. Obie grupy stanęły przed dylematem jaki model handlu elektronicznego wybrać. Poznaj najważniejsze wady i zalety oraz popularne scenariusze sprzedaży online realizowanej bezpośrednio, przez sklep retailera lub marketplace.

Czytaj więcej

Jak zwiększyć swoją pozycję na rynku e-commerce? Poznaj multistore i wykorzystaj jego potencjał maksymalnie!

Prowadząc własny sklep internetowy, trzeba stale poszukiwać skutecznych sposobów, by zdobyć jak najmocniejszą pozycję na rynku. Dzięki temu masz pewność, że sprzedasz więcej produktów, co przełoży się na większy zysk. To wreszcie umocni silną pozycję rynkową. Jeśli tak właśnie działasz i chcesz rozszerzyć swoją ekspansję rynkową, warto byś poznał platformę sprzedażową IdoSell, a zwłaszcza opcję multistore. Co to takiego? Dlaczego warto?

Czytaj więcej

Allegro Ads – jak reklamować, żeby zarobić?

Ekosystem reklam Allegro Ads to jedna z usług największego gracza polskiej sceny e-commerce. Narzędzie wciąż dopracowywane i rozwijane, ubogacane o kolejne usprawnienia ułatwiające tworzenie skutecznej kampanii. Dawniej marginalizowany kanał reklamowy dziś wraz z rozwojem platformy coraz bardziej intuicyjny i dostępny. Podobnie jak Allegro, które nie przypomina już siebie sprzed 5 lat, tak i promowanie ofert nabiera coraz bardziej profesjonalnego wymiaru. Przenosi sprzedaż na Allegro na wyższy poziom. Sama prostota systemu reklamowania pozwala na rozpoczęcie działań nawet tym, którzy dopiero zapoznają się z promowaniem na Allegro. I to bez umiejętności tworzenia harmonogramu reklam, ich targetowania czy wskazywania takich informacji, jak lokalizacja.

Czytaj więcej

Sześć lekcji dla e-commerce na 2021

Niewątpliwy rozkwit polskiego e-commerce w 2020 roku, choć wynikający z niekoniecznie szczęśliwych okoliczności, jest szansą na wypracowanie lepszych procesów, a także okazją na poprawienie sytuacji klientów. Przeczytaj sześć lekcji, jakie sklepy internetowe powinny wziąć pod uwagę planując swe działania w 2021.

Czytaj więcej