Dział: E-commerce

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

W pułapce social mediów – jak dobrze zaprojektować przekaz wizualny w mediach społecznościowych?

Media społecznościowe to pułapka, w którą wpadamy codziennie. Gdy tylko uda nam się z niej wyjść – zamkniemy aplikację – wracamy znów ze zdwojoną siłą! To prowokacja, matnia i miejsce, z którego – by zaistnieć ze swoją marką – musisz się w jakiś sposób wyrwać!

Czytaj więcej

Era super shoppera – aplikacje drive to store

Smart shopperzy to relatywnie nowy, ciekawy sektor konsumentów, do których marketerzy mają szansę nauczyć się efektywnie docierać za pomocą szerokiej gamy rozwiązań i narzędzi na dzisiejszym rynku digital. Aż 80% badanych Polaków deklaruje aktywne poszukiwanie promocji podczas codziennych zakupów, a 7 na 10 twierdzi, że dobrze zna ceny produktów FMCG (NielsenIQ, 2022).

Czytaj więcej

Poznaj sześć dobrych rad, jak zacząć zarabiać na afiliacji

Afiliacja jest formą marketingu internetowego, pozwalającą zarabiać poprzez umieszczenie formatów reklamowych na kanałach twórców. Model ten opiera się na zasadzie win-win, czyli opłacalności zarówno dla reklamodawcy, jak i wydawcy. Reklamodawca płaci za działania marketingowe tylko w momencie wygenerowania transakcji, a wydawca otrzymuje odpowiedni procent wynagrodzenia za jej dostarczenie.

Czytaj więcej

Jak dobrze wybierać w świecie e-commerce? Między projektami D2C, e-retailerami a marketplace’ami

Razem z milionem e-kupujących debiutantów, którzy pojawili się w polskim internecie w 2020 r., cyfrową sprzedaż rozpoczęło wielu producentów z różnych branż. Z jednej strony ten kanał dystrybucji zaczął odgrywać ważną rolę dla podmiotów traktujących go do tej pory sceptycznie. Z drugiej strony zauważalna zmiana zwyczajów zakupowych użytkowników stała się motorem do rozwoju kreatywnych koncepcji sprzedaży online. Obie grupy stanęły przed dylematem jaki model handlu elektronicznego wybrać. Poznaj najważniejsze wady i zalety oraz popularne scenariusze sprzedaży online realizowanej bezpośrednio, przez sklep retailera lub marketplace.

Czytaj więcej

Jak zwiększyć swoją pozycję na rynku e-commerce? Poznaj multistore i wykorzystaj jego potencjał maksymalnie!

Prowadząc własny sklep internetowy, trzeba stale poszukiwać skutecznych sposobów, by zdobyć jak najmocniejszą pozycję na rynku. Dzięki temu masz pewność, że sprzedasz więcej produktów, co przełoży się na większy zysk. To wreszcie umocni silną pozycję rynkową. Jeśli tak właśnie działasz i chcesz rozszerzyć swoją ekspansję rynkową, warto byś poznał platformę sprzedażową IdoSell, a zwłaszcza opcję multistore. Co to takiego? Dlaczego warto?

Czytaj więcej

Allegro Ads – jak reklamować, żeby zarobić?

Ekosystem reklam Allegro Ads to jedna z usług największego gracza polskiej sceny e-commerce. Narzędzie wciąż dopracowywane i rozwijane, ubogacane o kolejne usprawnienia ułatwiające tworzenie skutecznej kampanii. Dawniej marginalizowany kanał reklamowy dziś wraz z rozwojem platformy coraz bardziej intuicyjny i dostępny. Podobnie jak Allegro, które nie przypomina już siebie sprzed 5 lat, tak i promowanie ofert nabiera coraz bardziej profesjonalnego wymiaru. Przenosi sprzedaż na Allegro na wyższy poziom. Sama prostota systemu reklamowania pozwala na rozpoczęcie działań nawet tym, którzy dopiero zapoznają się z promowaniem na Allegro. I to bez umiejętności tworzenia harmonogramu reklam, ich targetowania czy wskazywania takich informacji, jak lokalizacja.

Czytaj więcej

Sześć lekcji dla e-commerce na 2021

Niewątpliwy rozkwit polskiego e-commerce w 2020 roku, choć wynikający z niekoniecznie szczęśliwych okoliczności, jest szansą na wypracowanie lepszych procesów, a także okazją na poprawienie sytuacji klientów. Przeczytaj sześć lekcji, jakie sklepy internetowe powinny wziąć pod uwagę planując swe działania w 2021.

Czytaj więcej

Proces zakupowy w e-commerce – krytyczne aspekty konwersji na różnych etapach lejka sprzedażowego

Czy słyszeliście o regule trzech kliknięć? Została ona opublikowana w wydanej w 2001 r. książce Jeffreya Zeldmana pod tytułem Taking Your Talent to the Web i mówi o tym, że użytkownicy powinni być w stanie dotrzeć do interesującego ich miejsca na stronie dzięki maksymalnie trzem kliknięciom. Zasada była wielokrotnie podważana przez specjalistów od użyteczności stron. Na przykład firma Center Centre UIE przeprowadziła badania na 44 użytkownikach, którzy wykonali 620 zadań. Ich celem było odnalezienie na stronie określonych treści. Zliczano liczbę kliknięć potrzebną do zrealizowania każdego zadania. Nie odkryto zależności między klikami a odsetkiem ukończonych zadań.

Czytaj więcej

Waterfall conversion – jak projektować e-commerce, by sprzedawać?

Zdarzyło ci się kiedyś zastanawiać, czy twoja konfiguracja narzędzia analitycznego pozwala na wyciągnięcie poprawnych wniosków? A może pojawiła się w twoim życiu sytuacja, w której dane nie dawały żadnej odpowiedzi? To częste dylematy spowodowane tym, że rozwój produktów cyfrowych poszybował do przodu, a analityka produktowa dopiero próbuje za nim nadążyć.

Czytaj więcej

Gdzie szukać niestandardowych źródeł wzrostu w e-commerce? 9 kluczowych wniosków z dedykowanego badania polskich e-kupujących

Dzisiejsze środowisko biznesowe i tempo rozwoju technologii wymusza na branży e-commerce adaptację do ciągłych zmian oraz rozwój w oparciu o wiedzę i informacje. Jeżeli marka nie śledzi trendów i nie próbuje zrozumieć zachodzących zmian, nie jest w stanie szybko odpowiedzieć na rodzące się nowe potrzeby klientów, a tym samym – skutecznie sprzedawać i rosnąć. Dlatego tak ważne jest, żeby z jednej strony nieustannie pozyskiwać dane i coraz lepiej je analizować, a z drugiej – być zwinną organizacją, z łatwością testującą hipotezy i ciągle optymalizującą działania.

Czytaj więcej

Jak przygotować idealny opis produktu w e-commerce lub opis usługi na stronę internetową?

Strona internetowa bez opisów usług czy produktów jest jak Boże Narodzenie bez śniegu. Niby można przeżyć święta w dobrym nastroju, ale gdzieś w środku czujemy smutek i tęsknotę za białym puchem. Podobnie ze stroną www, która jest pozbawiona treści – będzie ona „pusta” dla wyszukiwarek i nie wzbudzi zaufania klienta, którego dotknie brak informacji o Twojej o ofercie, przez co… ucieknie do konkurencji. Ponadto obecność treści na stronie pomaga w jej pozycjonowaniu. Sprawdź, co powinieneś mieć na uwadze, aby zadbać o idealne opisy produktów i usług!

Czytaj więcej

Audyt marki w e-commerce – od czego zacząć?

Audyty w e-commerce towarzyszą działaniom w tym kanale od początku jego istnienia i nie są niczym odkrywczym. W przeciągu kilku tygodni od uruchomienia platformy sprzedażowej jesteśmy zalewani ofertami na audyt SEO sklepu, po jakimś czasie zaczynają pojawiać się propozycje audytów UX i użyteczności strony, nie wspominając o audytach konta reklamowego Google czy Facebooka. Zaudytować można praktycznie każdy typ działań w kanale e-commerce.

Czytaj więcej