Dział: E-commerce

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Natalia, 32 lata, kocha jogę… i nic od Ciebie nie kupi. Czyli jak segmentacja klientów ratuje Twój budżet

Natalia pracuje w korporacji, zarabia nieźle, zna się na marketingu i ma oko do estetyki. Interesuje się rozwojem osobistym, jogą, zdrowym stylem życia. Widzisz ją w każdym briefie. Trafia na Twoje reklamy, zapisuje się na newsletter, była na webinarze. Tylko że nigdy nic nie kupiła. I prawdopodobnie nie kupi. Sprawdź, co zrobić, aby segmentacja klientów nie była narzędziem do porzucenia marketingu, a stała się początkiem działań opartych na danych.

Czytaj więcej

Zaawansowane strategie digital marketingu, czyli jak skutecznie wykorzystać dane i AI w kampaniach dla e-commerce

Google Ads się zmienia, oferuje coraz więcej możliwości, pokazując, że coraz więcej nie zależy już jedynie od nas, marketerów. Na przestrzeni kilku lat znaczenie danych i automatyzacji w Google Ads rośnie i trend ten nie ominął także działań e-commerce, a wręcz właśnie w tym obszarze odgrywają one coraz większą rolę.

Czytaj więcej

Reklama w e-commerce – czy retail media przejmą budżety z telewizji i tradycyjnych form digital?

Rozwój retail mediów to trend, który w roku 2024 kształtował sposób komunikacji reklamowej oraz wpływał na obraz rynku reklamy. Myślę, że zmiany, które obserwowaliśmy, tempo wzrostu, zarówno po stronie popytu, jak i podaży, wolumen inwestycji reklamowych udowadniają, że z pełną odpowiedzialnością możemy mówić o trzeciej fali digital marketingu. Poprzeczka, która – jak się wydawało – jest zawieszona bardzo wysoko przez reklamę w wyszukiwarkach i media społecznościowe, nie jest dla retail mediów onieśmielająca.

Czytaj więcej

Silne fundamenty cyfrowego wzrostu – jak branding i web development skalują e-commerce

W dobie rosnącej konkurencji w e-commerce silny branding i dopracowany web development to nie luksus, lecz fundament skutecznego wzrostu. To one kształtują pierwsze wrażenie, budują zaufanie i przekładają się na realne wyniki sprzedażowe. Mimo to wciąż zbyt często są traktowane osobno, choć dopiero ich strategiczna integracja tworzy doświadczenie, które naprawdę działa.

Czytaj więcej

Analityka w e-commerce w erze (nie)post-cookie

Wycofanie third-party cookies było jednym z najgorętszych tematów w branży marketingu cyfrowego w ostatnich latach. Google wielokrotnie przesuwał termin wycofania ciasteczek stron trzecich w Chrome, jednocześnie rozwijając alternatywne rozwiązania umożliwiające mierzenie i analizę działań marketingowych na podstawie cookieless. Natomiast pod koniec kwietnia 2025 r. ogłosił odejście od swoich planów. Zmiana kursu wynika z obaw reklamodawców o ograniczenie dostępu do danych użytkowników oraz z presji regulacyjnej ze strony organów antymonopolowych. Jak się to przełoży na firmy, które już wdrożyły rozwiązania oparte na cookieless? Czy dotychczas wdrożone rozwiązania stracą na znaczeniu?

Czytaj więcej

Dane jako waluta – jak data-driven marketing zmienia personalizację i targetowanie kampanii z online do offline?

W dzisiejszym świecie konsumenci są bombardowani reklamami niemal cały czas. Efekt? Coraz większa ślepota na treści reklamowe i trudniejsze dotarcie do właściwego odbiorcy. Klasyczne metody targetowania przestają działać, a marketerzy szukają nowych sposobów na skuteczną komunikację. Kluczem do sukcesu stała się personalizacja.

Czytaj więcej

Trendy w marketingu i e-commerce – jak wykorzystać moc sztucznej inteligencji, digital marketingu i automatyzacji w działaniach online?

Można śmiało powiedzieć, że sztuczna inteligencja zawładnęła światem, szczególnie tym online, gdzie różne jej odłamy, takie jak ChatGPT, MindJourney, DALL-E czy popularne ostatnio GPT’s, dominują w marketingowej codzienności, a także świetnie sprawdzają się w rozwoju platform e-commerce. W połączeniu z automatyzacją to prawdziwy game changer, wystarczy tylko umiejętnie korzystać z dostępnych narzędzi i dostosowywać procesy i bieżące potrzeby do możliwości, które oferuje nam rynek. Na co zwracać szczególną uwagę? Jakie narzędzia mogą być niezwykle przydatne i w jaki sposób znane brandy wykorzystują moc duetu AI i automatyzacji?

Czytaj więcej

Wizerunek marki a sprzedaż: Jak narzędzia digital marketingowe budują długofalowy sukces sprzedażowy?

Żeby sprzedawać – niezależnie od tego, czy w internecie, czy offline, klient musi nas znaleźć i wiedzieć, co oferujemy. Idąc dalej, jako sprzedawca, musimy pokazać mu, jakie mamy przewagi i jaka jakość idzie za naszym produktem bądź usługą. Patrząc na doświadczenie moje i moich klientów, większość biznesów online skupia się na działaniach nastawionych na „tu i teraz” – zależy im na efekcie, który będzie widoczny od razu lub po prostu bardzo szybko. Oczywiście jest to niezwykle istotne z perspektywy rentowności danego podmiotu, jednak żeby pojawiły się wyniki, to użytkownik, który ma skorzystać z naszego produktu czy oferty, musi się o nas dowiedzieć… Co najmniej o tym, że istniejemy, a najlepiej zdecydowanie więcej.

Czytaj więcej

Google Shopping – jak skutecznie tworzyć i optymalizować kampanie produktowe w wyszukiwarce?

Obecnie coraz więcej ludzi decyduje się na robienie zakupów online. Dlatego też warto zainwestować w reklamy Google Shopping, które mają kluczowe znaczenie w rozwoju rynku e-commerce. W tym artykule dowiesz się, czym dokładnie jest i jak działa Google Shopping oraz jak tworzyć skuteczne kampanie.

Czytaj więcej

Remarketing i retargeting – typowe błędy i niestandardowe pomysły na przyciąganie klientów

Dane wskazują, że aż 97% użytkowników, opuszczających witrynę, już do niej nie wraca. Brak działań, zmierzających do ponownego przyciągnięcia ich na stronę, to marnowanie potencjału sprzedażowego. Z pomocą przychodzą jednak kampanie remarketingowe i retargetingowe, jako sposób na dotarcie do osób, które miały już styczność z marką. Jakie są najlepsze praktyki w prowadzeniu takich kampanii? Jak zwiększyć dzięki nim konwersje i sprzedaż w e-commerce?

Czytaj więcej

Subskrypcyjny model sprzedaży – wielki powrót nowej-starej strategii

Jednym z większych wyzwań e-commerce, który po czasach rozkwitu w pandemii przechodzi lekką zadyszkę, jest utrzymanie klientów i przekonanie ich, że warto wracać do sklepu po więcej. Nie ma w tym nic dziwnego, bo prawdopodobieństwo sprzedaży klientom powracającym wynosi 60-70%, podczas gdy nowym – 5-20%. Ponadto wydatki, które ponosi e-commerce na pozyskanie nowych klientów (kampanie reklamowe, SEO itd.), często przewyższają marże na pierwsze zakupy.

Czytaj więcej

Zagraniczny e-commerce – szanse i zagrożenia

Cross-border e-commerce, które najprościej można zdefiniować jako sprzedaż produktów poprzez internet za granicą, w 2016 r. stanowiła 15% całego handlu e-commerce. W 2022 r. udziały cross-border na rynku e-commerce wynosiły już 22%, co pokazuje, że sprzedaż internetowa z roku na rok znacznie chętniej przekracza granice.

Czytaj więcej