Ciasteczka stron trzecich od lat były fundamentem reklamy online, umożliwiając skuteczny retargeting oraz atrybucję konwersji. Ich eliminacja oznaczała, że sklepy internetowe stracą możliwość śledzenia użytkowników na różnych stronach w dotychczasowy sposób.
Według raportu „The State of Digital Identity 2024” przygotowanego przez firmę ID5, marketerzy są jednak dobrze przygotowani na wycofanie ciasteczek. Alternatywne rozwiązania wdrożyło już 76% respondentów, a 15% planuje to zrobić. Co ciekawe, 73% ankietowanych deklaruje, że kolejne przesunięcie wycofania cookies przez Google nie wpłynie na realizowane strategie. To pokazuje, że rynek świadomie przygotował się na wejście w erę post-cookie, która – jak się okazuje – tak szybko nie nastąpi.
Przygotowując się na świat bez ciasteczek trzecich, firmy sięgały po nowe technologie umożliwiające pomiar skuteczności kampanii z poszanowaniem prywatności użytkownika. Najbardziej znaną propozycją od Google jest obecnie rozwijane narzędzie Google Privacy Sandbox. Projekt ten jest odpowiedzią na rosnące obawy dotyczące prywatności użytkowników i zmieniające się regulacje, a jego celem jest...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!