Globalnie i lokalnie
Trend wzrostowy wyraźnie zarysowuje się w estymowanej wartości globalnego rynku retail mediów. E-marketer jeszcze na początku zeszłego roku estymował, że reklamodawcy zainwestują w ten kanał ponad 148 mld dolarów, a w podsumowaniu 2024 r. podaje, że wartość rynku osiągnęła prawie 156 mld dolarów, a więc ponad 5% więcej. Czyli prognozy, które i tak wydawały się bardzo optymistyczne, jeszcze bardziej wzrosły. Podobnie wygląda zmiana w estymacjach na najbardziej dojrzałych w tym obszarze rynkach. W Stanach Zjednoczonych estymacja ta wzrosła o 8% z 55,3 mld dolarów do 59,6 mld dolarów, a w Wielkiej Brytanii odnotowano bardzo wysoki – o 16% – wzrost estymacji z 4 mld dolarów do 4,7 mld dolarów.
Wzrosła również prognoza IPG Mediabrands dotycząca wartości rynku retail mediów w Polsce w roku 2024. Estymowaliśmy, że rynek osiągnie wartość 0,5 mld dolarów, jednak po opublikowaniu wyników finansowych największych platform, również ta estymacja zostanie podniesiona co najmniej o 6%.
Obserwowany wzrost inwestycji w retail media oraz podnoszenie estymacji przez obserwatorów i uczestników rynku wynika z jeszcze szybciej rosnącego zainteresowania reklamodawców tą formą promocji. Zaryzykowałbym stwierdzenie, że marki przetestowały i uwierzyły w obietnicę, którą retail media składają rynkowi – gwarancję wysokiego poziomu sprzedaży oraz satysfakcjonującego zwrotu z poniesionej inwestycji.
Jednocześnie po stronie podażowej rynku obserwujemy znaczący wzrost dostępności powierzchni reklamowej. Przewidywania firmy consultingowej Bain & Company znajdują coraz szerzej odzwierciedlenie w działaniach podejmowanych przez retailerów. Bain & Company estymuje w swoim raporcie, że do 2030 r. 50% zysku oraz 32% przychodów retailerów będzie pochodziło z...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!