Czym jest personalizacja w data-driven marketingu?
Data-driven marketing to nie tylko zbieranie i analiza informacji o klientach – to praktyczne wykorzystanie danych do precyzyjnej personalizacji komunikacji. Jeszcze do niedawna personalizacja była wyłącznie domeną e-commerce. Dziś, dzięki danym mobilnym, staje się kluczowym elementem także w sprzedaży offline.
Stąd wzięło się powiedzenie, że dane to „nowe złoto”, ale tak jak surowiec wydobyty z ziemi wymaga obróbki, tak i dane same w sobie nie mają wartości, dopóki nie zostaną odpowiednio przetworzone. Właściwie wykorzystane pozwalają na precyzyjną segmentację rynku, co przekłada się na skuteczniejszą i bardziej trafną komunikację z klientem – zarówno online, jak i offline.
Największe marki, takie jak Pepsico, tworzą nawet specjalne stanowiska dla ekspertów masowej personalizacji (personalization at scale). Firmy przeszły od samego zbierania danych do ich praktycznego wykorzystania w celu zwiększenia efektywności działań digitalowych – nie tylko w internecie, ale również w fizycznych punktach sprzedaży.
To jak cerowanie dziurawego worka, przez który niekontrolowanie ucieka budżet marketingowy. Dzięki analizie danych wydajesz pieniądze tylko t...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!