Dane jako waluta – jak data-driven marketing zmienia personalizację i targetowanie kampanii z online do offline?

E-commerce

W dzisiejszym świecie konsumenci są bombardowani reklamami niemal cały czas. Efekt? Coraz większa ślepota na treści reklamowe i trudniejsze dotarcie do właściwego odbiorcy. Klasyczne metody targetowania przestają działać, a marketerzy szukają nowych sposobów na skuteczną komunikację. Kluczem do sukcesu stała się personalizacja.

Czym jest personalizacja w data-driven marketingu?

Data-driven marketing to nie tylko zbieranie i analiza informacji o klientach – to praktyczne wykorzystanie danych do precyzyjnej personalizacji komunikacji. Jeszcze do niedawna personalizacja była wyłącznie domeną e-commerce. Dziś, dzięki danym mobilnym, staje się kluczowym elementem także w sprzedaży offline.
Stąd wzięło się powiedzenie, że dane to „nowe złoto”, ale tak jak surowiec wydobyty z ziemi wymaga obróbki, tak i dane same w sobie nie mają wartości, dopóki nie zostaną odpowiednio przetworzone. Właściwie wykorzystane pozwalają na precyzyjną segmentację rynku, co przekłada się na skuteczniejszą i bardziej trafną komunikację z klientem – zarówno online, jak i offline.
Największe marki, takie jak Pepsico, tworzą nawet specjalne stanowiska dla ekspertów masowej personalizacji (personalization at scale). Firmy przeszły od samego zbierania danych do ich praktycznego wykorzystania w celu zwiększenia efektywności działań digitalowych – nie tylko w internecie, ale również w fizycznych punktach sprzedaży.
To jak cerowanie dziurawego worka, przez który niekontrolowanie ucieka budżet marketingowy. Dzięki analizie danych wydajesz pieniądze tylko t...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy