Remarketing i retargeting – typowe błędy i niestandardowe pomysły na przyciąganie klientów

E-commerce

Dane wskazują, że aż 97% użytkowników, opuszczających witrynę, już do niej nie wraca. Brak działań, zmierzających do ponownego przyciągnięcia ich na stronę, to marnowanie potencjału sprzedażowego. Z pomocą przychodzą jednak kampanie remarketingowe i retargetingowe, jako sposób na dotarcie do osób, które miały już styczność z marką. Jakie są najlepsze praktyki w prowadzeniu takich kampanii? Jak zwiększyć dzięki nim konwersje i sprzedaż w e-commerce?

Remarketing i retargeting w służbie e-commerce 

Remarketing i retargeting to dwie metody marketingu internetowego, które mają na celu dotarcie do ludzi, którzy już wcześniej mieli kontakt z marką lub stroną internetową. Oba te pojęcia są często używane zamiennie, ale różnią się nieco od siebie.
Retargeting jest formą remarketingu, która polega na wykorzystaniu danych z plików cookie, aby wyświetlać reklamy internetowe osobom, które odwiedziły stronę internetową. W ten sposób można dotrzeć do tych, którzy byli zainteresowani ofertą, ale nie dokonali zakupu lub innej konwersji. Dzięki retargetingowi można wyświetlać im reklamy na innych stronach internetowych, przypominając o Twojej ofercie i zachęcając do ponownej wizyty na Twojej stronie.
Remarketing jest szerszym pojęciem, które obejmuje wszelkie działania marketingowe, które skierowane są do osób, które już wcześniej miały kontakt z marką lub stroną internetową. W ramach remarketingu można wykorzystać różne narzędzia i kanały, takie jak np. e-mail marketing, kampanie reklamowe w sieciach społecznościowych czy reklamy na stronach partnerskich.
Liczba sklepów internetowych w naszym kraju rośnie, co oznacza, że zwiększa się także konkurencja. Użytkownicy są wręcz zasypywani ofertami, a cena czy dostępność produktów, nie są już jedynymi czynnikami, wpływającymi na ich decyzje zakupowe. Liczą się także pozytywne doświadczenia, komfort oraz zaufanie, którym klienci darzą markę.
Z racji na mnogość czynników, wpływających na sprzedaż, jak i dużą konkurencję w wielu branżach, pierwsza wizyta w e-sklepie nie zawsze kończy się konwersją. To właśnie dlatego na środkowym czy końcowym etapie lejka zakupowego, tak skuteczny jest remarketing, który efektywnie przypomina użytkownikom o produktach czy usłu...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy