Wiedząc to, warto pomyśleć nad nową strategią, która zapewni stały popyt na produkty i usługi oferowane właśnie powracającym klientom. Jednym z takich modeli strategicznych jest sprzedaż subskrypcyjna. Nie jest to nowy trend – ten model bardzo dobrze funkcjonował jeszcze przed erą internetową. Pamiętacie prenumeratę gazet?
Model subskrypcyjny to taka forma sprzedaży, w której klienci obciążani są cyklicznymi opłatami za dostęp do produktów lub usług. Wartością dla marek jest to, że nawiązują długotrwałe relacje z klientami i lepiej mogą szacować przychody. Klient natomiast nie musi co miesiąc poświęcać czasu na składanie kolejnego zamówienia – dzieje się to automatycznie. Czy mamy do czynienia z sytuacją win-win? Być może.
POLECAMY
To się opłaca. Wszystkim
To właśnie łatwość, bezobsługowość oraz relatywnie niższa cena usług lub produktów sprawiają, że subskrypcje to coraz powszechniejszy sposób kupowania. Trend wzrostowy pokazują dane. Statista przewiduje, że w tym roku wartość elektronicznego handlu subskrypcyjnego wyniesie 38 mld dolarów. Inne dane mówią o 478 mld w 2025 r. w ujęciu globalnym. Dodajmy do tego to, że 15% z 2,14 mld kupujących online już korzysta z subskrypcji, a spółki wykorzystujące ten model rosną 5 razy szybciej niż te z indeksu S&P 500. Nie muszę chyba dopowiadać, że ten tort jest ogromny i stale rośnie.
W USA, gdzie subskrypcja jest popularna i ro...