Wiedząc to, warto pomyśleć nad nową strategią, która zapewni stały popyt na produkty i usługi oferowane właśnie powracającym klientom. Jednym z takich modeli strategicznych jest sprzedaż subskrypcyjna. Nie jest to nowy trend – ten model bardzo dobrze funkcjonował jeszcze przed erą internetową. Pamiętacie prenumeratę gazet?
Model subskrypcyjny to taka forma sprzedaży, w której klienci obciążani są cyklicznymi opłatami za dostęp do produktów lub usług. Wartością dla marek jest to, że nawiązują długotrwałe relacje z klientami i lepiej mogą szacować przychody. Klient natomiast nie musi co miesiąc poświęcać czasu na składanie kolejnego zamówienia – dzieje się to automatycznie. Czy mamy do czynienia z sytuacją win-win? Być może.
POLECAMY
![](http://forumlogopedy.pl/media/cache/resolve/thumb/uploads/645/ce8/645ce84e38a93161505762.png)
To się opłaca. Wszystkim
To właśnie łatwość, bezobsługowość oraz relatywnie niższa cena usług lub produktów sprawiają, że subskrypcje to coraz powszechniejszy sposób kupowania. Trend wzrostowy pokazują dane. Statista przewiduje, że w tym roku wartość elektronicznego handlu subskrypcyjnego wyniesie 38 mld dolarów. Inne dane mówią o 478 mld w 2025 r. w ujęciu globalnym. Dodajmy do tego to, że 15% z 2,14 mld kupujących online już korzysta z subskrypcji, a spółki wykorzystujące ten model rosną 5 razy szybciej niż te z indeksu S&P 500. Nie muszę chyba dopowiadać, że ten tort jest ogromny i stale rośnie.
W USA, gdzie subskrypcja jest popularna i roz...