Dział: Programmatic

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Sześć kroków do ustawienia efektywnej kampanii za pomocą platformy DV360

Z każdym kolejnym rokiem rośnie poziom wykorzystywania narzędzi programmatic w marketingowych budżetach marek. W 2020 r. wartość polskiego rynku programmatic przekroczyła 1 mld zł[1]. Dzięki tej technologii jesteśmy w stanie wdrażać formaty reklamowe, zachowując przy tym kontrolę w zakresie skali kampanii, analizy danych, a także częstotliwości między poszczególnymi aktywnościami.

Czytaj więcej

Trendy na rynku programmatic 2021/2022 – private deale, świat bez cookies i cross-media

Poprzedni rok 2020, mimo zawirowań związanych z COVID-19, potwierdził skuteczność działań marketingowych realizowanych w modelach programatycznych.  

Czytaj więcej

Intencja i kontekst – jak precyzyjnie targetować dane, aby osiągnąć marketingowy sukces?

Zgodnie z danymi zgromadzonymi przez firmę Invescpro te firmy, które wykorzystują strategię opartą na data-driven marketingu, odnotowują nawet ośmiokrotnie większy zwrot z inwestycji niż ich konkurenci, a aż 40% marek przyznaje, że w najbliższym czasie planuje zwiększyć budżet przeznaczony na ten rodzaj działań.

Czytaj więcej

Dane lokalizacyjne w programmatic – jak precyzyjnie dotrzeć do odbiorcy w świecie mobilnym?

Reklama w aplikacjach (in-app) to jeden z najciekawszych i najszybciej rozwijających się sposobów targetowania reklamy w programmatic. Mnogość formatów reklamowych, takich jak bannery, wideo, reklama natywna, interstitial, rich media, pozwala na dopasowanie treści do odbiorcy, jego zaciekawienie i zaangażowanie. Wykorzystanie informacji o użytkownikach smartfonów ma zaś ogromne znaczenie w przypadku dotarcia oraz interakcji danej marki z potencjalnymi klientami. Kierując reklamę do osób znajdujących się w danej lokalizacji, można skłonić je do odwiedzenia wybranego miejsca w pobliżu czy przekonać do dokonania zakupu.

Czytaj więcej

Koniec ery ciasteczek? Mamy jeszcze dwa lata

Pliki cookies niemalże od początku istnienia internetu służyły do zapisywania danych o użytkowniku. Było to – i w zasadzie w dalszym ciągu jeszcze jest – znakomite narzędzie, tyle że niestety jego wykorzystanie rozrosło się do niebotycznych wręcz rozmiarów. Niemalże każdy podmiot obecny na rynku reklamy online używał ciasteczek do targetowania, retargetowania, wyświetlania reklam czy tworzenia profili behawioralnych. Zdarzały się sytuacje oraz strony, na których zapisywało cookies kilkadziesiąt różnych podmiotów. Dostawcy przeglądarek postanowili w końcu zmienić tę sytuację, argumentując swoją decyzję troską o prywatność użytkownika.

Czytaj więcej

Jak wykorzystać potencjał programmatic?

W kanale programmatic można zrealizować cele performance’owe. Osiągnięcie ich nie jest proste, ale warto spróbować, jeśli chcesz wykorzystać duży potencjał drzemiący w reklamie display. Możliwości działania mamy sporo, dlatego konieczne jest, abyś wybrał najważniejsze elementy, nad którymi chcesz pracować w danej kampanii. Artykuł ten opisuje trzy rozwiązania, na których oparta była kampania prowadzona dla innogy go! Rozwiązania te pozwoliły osiągnąć w programmatic efektywność kosztową porównywalną do najsilniejszych kanałów. Wyniki kampanii przedstawię na konkretnych liczbach.

Czytaj więcej

Wydawcy i reklamodawcy, czego o sobie nie wiecie w kontekście programatycznego zakupu reklam? Obalamy największe mity o programmaticu

Marketerze, nadszedł czas, w którym nie powinieneś się już zastanawiać, czy w ogóle warto stawiać na programatyczny model zakupu reklam. Teraz musisz już podjąć decyzję, czy robić to samemu, czy za pośrednictwem specjalizującej się w tym temacie agencji. Wydawcy, którzy emitują m.in. twoje reklamy, bardzo dobrze wiedzą, że reklama sprzedawana automatycznie daje dodatkowe przychody. Jednak nie wszyscy jeszcze dobrze zrozumieli, jak działa ten ekosystem, dlatego na rynku krąży wiele mitów na temat reklamy programmatic – zarówno po stronie kupującego (reklamodawcy), jak i sprzedającego (wydawcy). Czas te mity obalić.

Czytaj więcej

Co oznacza decyzja Google o przejściu na aukcję pierwszej ceny dla wydawców cyfrowych?

Od paru lat dostrzegamy zwiększone zainteresowanie optymalizacją powierzchni reklamowych u e-wydawców i potrzebę jak najlepszej monetyzacji ich serwisów internetowych. Istniała ona zawsze, jednak dopiero w ostatnich latach wybór form zarabiania zrobił się na tyle szeroki, że decyzja, z kim będzie się to robić, może mieć dla serwisu kluczowe znaczenie.

Czytaj więcej

W jaki sposób automatyzować proces komunikacji z wykorzystaniem e-mail marketingu? Projektowanie ścieżek krok po kroku

Ile e-maili jesteś w stanie wysłać jednego dnia? Na ile zapytań dasz radę udzielić odpowiedzi, realizując jednocześnie dziesiątki innych zadań, które masz do wykonania przed kolejnym spotkaniem? Najwyższa pora jeszcze efektywniej wykorzystać czas, który poświęcasz na komunikację w pracy. Czas skorzystać z marketing automation.

Czytaj więcej

Jak zacząć przygodę z marketing automation?

W czym może Ci pomóc marketing automation? Według raportu Twenga Solutions trzy największe wyzwania związane z prowadzeniem sklepu internetowego to: pozyskiwanie klientów (27% odpowiedzi), utrzymanie rentowności firmy (23%) oraz konkurencja innych przedsiębiorstw (13%).

Czytaj więcej

Internet w czasie Programmatic

Udział zakupu Programmatic w internetowych kampaniach reklamowych w USA przekroczył już 60%, w Polsce według naszych szacunków, w tym roku wyniesie ok. 20% wszystkich kampanii display i jest jednym z najbardziej dynamicznie rosnących segmentów reklamy internetowej. Planując kampanie w modelu RTB, trzeba podjąć klika kluczowych decyzji, które będą miały potem wpływ na uzyskane wyniki, zaczynając od celu kampanii i budżetu, a kończąc na analizie otrzymanych po kampanii raportów.

Czytaj więcej

Pierwsze kroki w kampaniach programmatic z wykorzystaniem DSP

W zasadzie to większość MARKETERÓW (JEŚLI NIE WSZYSCY) KORZYSTA już dawno z kampanii programmatic. Wszystkie kampanie w AdWords czy w Facebook to nic innego, jak kampanie kupowane w modelach RTB, przy czym tam mamy model rozliczenia za kliknięcie CPC, choć można już także kupować odsłony (CPM).

Czytaj więcej