POLECAMY
Chcesz dowiedzieć się więcej? Weź udział w Konkresie Online Marketing!
Etapy robienia kampanii RTB
Wielu z marketerów, którzy spróbowali robić pierwsze kampanie w RTB z wykorzystaniem platform zakupowych (DSP – demand side platform), rozczarowało się boleśnie brakiem rezultatów. Było to spowodowane szeregiem czynników, które należy brać pod uwagę, gdy zaczynamy inwestowanie w ten właśnie kanał dotarcia do klientów.
Dla porządku powtórzę, że programmatic to zautomatyzowany zakup reklam głównie graficznych (display’owych oraz wideo) z wykorzystaniem platform zakupowych (DSP). Zakup może być po wcześniej ustalonej cenie lub z wykorzystaniem aukcji. Wówczas nazywa się to real time bidding.
Zrozumieć powiązania w ekosystemie
No tak, wszystko dobrze, jest sobie wspaniała maszyna kupująca, niczym wspaniała maszyna TrURLa (z Bajek Robotów Stanisława Lema), która potrafiła zrobić wszystko na literę n (czyli np. nową kampanię reklamową), ale bez znajomości jej powiązań w całym lokalnym ekosystemie może się okazać, że zrobi wielkie nic (tak jak kazał jej Klapacjusz, przyjaciel i konkurent Trurla).
Maszyny kupujące, żeby coś kupić, muszą być połączone z maszynami sprzedającymi (tzw. Sell Side Platforms lub z systemami typu adexchange, które w zasadzie też są teraz maszynami sprzedającymi).
Rysunek 1. Rozczarowanie pierwszą kampanią w RTB
...- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!