Jak wykorzystać potencjał programmatic?

Programmatic

W kanale programmatic można zrealizować cele performance’owe. Osiągnięcie ich nie jest proste, ale warto spróbować, jeśli chcesz wykorzystać duży potencjał drzemiący w reklamie display. Możliwości działania mamy sporo, dlatego konieczne jest, abyś wybrał najważniejsze elementy, nad którymi chcesz pracować w danej kampanii. Artykuł ten opisuje trzy rozwiązania, na których oparta była kampania prowadzona dla innogy go! Rozwiązania te pozwoliły osiągnąć w programmatic efektywność kosztową porównywalną do najsilniejszych kanałów. Wyniki kampanii przedstawię na konkretnych liczbach.

Do wspomnianych powyżej rozwiązań należą wykorzystanie danych, kreacje data-driven oraz autooptymalizacja. Stanowią one potężną kombinację wznoszącą całą kampanię na wyższy poziom i otwierającą wiele ciekawych możliwości. Przyjrzyjmy się im.

POLECAMY

Połącz dane

Rozwój technologii i coraz większa ilość dostępnych danych w dużej mierze odpowiadają za rosnącą złożoność całej branży marketingowej, ale są też rozwiązaniem wielu wyzwań. Jedne dane są natychmiastowo dostępne i łatwe w aktywacji, pozostałe wymagają więcej pracy, aby stały się użyteczne, jednak odpowiednio zorganizowane stanowią największą wartość w arsenale internetowego marketera.
Jednym z pierwszych Twoich kroków powinna być integracja platform oraz automatyzacja przepływu danych między nimi. Kolejnym etapem jest łączenie danych. Możliwości jest dużo, ale zawsze zacznij od tych naprawdę potrzebnych. Łączenie informacji w każdym możliwym narzędziu mija się z celem. W kampanii innogy go! za pomocą jednego rozwiązania zebraliśmy dane:

  • o użytkownikach aplikacji oraz ich aktywnościach (w tym konwersjach),
  • o autach – ich pozycji i liczbie;
  • o pogodzie – najświeższe informacje o pogodzie w danym rejonie.
     

Kampania miała na celu wprowadzenie...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy