Model, który coraz bardziej zyskuje na popularności, jeśli chodzi monetyzację powierzchni reklamowej, to programmatic. Polega on na zakupie powierzchni reklamowej, realizowanym w czasie zbliżonym do rzeczywistego poprzez mechanizm aukcji – każda pojedyncza odsłona jest sprzedawana temu, kto „da najwięcej”. Z roku na rok kwoty przeznaczane na zakup w tym modelu rosną – wydatki w tym segmencie w 2017 r. w Stanach Zjednoczonych przerosły 30 miliardów dolarów. Szacuje się, że w 2019 r. każde 4 dolary z 5 wydanych na reklamę w digitalu będzie wydane właśnie za pomocą programmatic. Z pewnością jest to gałąź rynku digitalowego, która rozwija się w niesamowitym tempie, a firmy powinny rozważyć ten model podczas wprowadzania go w swojej sprzedaży.
Niedawno Google, czyli największy gracz na tym rynku, zmodyfikował swoją giełdę reklam (Ad Exchange) i wiodący w branży serwer reklam (AdManager/dawniej DFP) na model tzw. „aukcji pierwszej ceny”. Do tej pory ten największy dostawca popytu reklamowego w modelu programmatic był promotorem sposobu rozliczania tzw. ,,aukcją drugiej ceny’’. To była praktyka, którą Google uważało za najlepsze odzwierciedlenie prawdziwej sytuacji na rynku.
POLECAMY
Ta zmiana wpłynie prawdopodobnie na większość, o ile nie wszystkich, wydawców cyfrowych. Zmieni ona codzienne strategie kupowania i sprzedawania powierzchni reklamowej oraz zakres różnych partnerstw i technologii wydawniczych (z...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!