W jaki sposób automatyzować proces komunikacji z wykorzystaniem e-mail marketingu? Projektowanie ścieżek krok po kroku

Programmatic

Ile e-maili jesteś w stanie wysłać jednego dnia? Na ile zapytań dasz radę udzielić odpowiedzi, realizując jednocześnie dziesiątki innych zadań, które masz do wykonania przed kolejnym spotkaniem? Najwyższa pora jeszcze efektywniej wykorzystać czas, który poświęcasz na komunikację w pracy. Czas skorzystać z marketing automation.

Dlaczego warto automatyzować proces komunikacji?

Wielu z nas ma swój ulubiony sklep. Piekarnię, kwiaciarnię czy warzywniak, do których najczęściej udajemy się na zakupy. Wybieramy je nie tylko dlatego, że oferują produkty wysokiej jakości, ale też dlatego, że lubimy sposób, w jaki jesteśmy w nich obsługiwani.

POLECAMY

Dokonując zakupów online, raczej nie spotykamy się z tym, żeby sprzedawca nas zapamiętał, zapytał, jak mija nam dzień lub po prostu się do nas uśmiechnął. Nie oznacza to jednak, że wraz z rozwojem sprzedaży i komunikacji za pośrednictwem internetu klienci nagle zaczęli się godzić na spadek poziomu obsługi klienta.

Klientów nie interesuje to, że właściciel sklepu nie ma czasu odpisać na każdy otrzymany e-mail i każde pojawiające się pytanie na temat dostępności, daty dostarczenia czy zwrotu towaru. Konsumenci oczekują obsługi klienta na najwyższym poziomie. Jeśli jej nie doświadczą, następnym razem po prostu dokonają zakupów gdzie indziej. A konkurencja ich przyjmie z otwartymi rękoma.

Żeby nie dopuścić do takiej sytuacji, a przy okazji zwiększyć skuteczność działań promocyjnych, warto komunikację e-mail marketingową zautomatyzować.

Jak się przygotować?

Zanim przystąpisz do automatyzacji, odpowiedz sobie na poniższe trzy pytania.

  1. Czy proces, który zamierzam zautomatyzować, odb...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy