Dane lokalizacyjne w programmatic – jak precyzyjnie dotrzeć do odbiorcy w świecie mobilnym?

Programmatic

Reklama w aplikacjach (in-app) to jeden z najciekawszych i najszybciej rozwijających się sposobów targetowania reklamy w programmatic. Mnogość formatów reklamowych, takich jak bannery, wideo, reklama natywna, interstitial, rich media, pozwala na dopasowanie treści do odbiorcy, jego zaciekawienie i zaangażowanie. Wykorzystanie informacji o użytkownikach smartfonów ma zaś ogromne znaczenie w przypadku dotarcia oraz interakcji danej marki z potencjalnymi klientami. Kierując reklamę do osób znajdujących się w danej lokalizacji, można skłonić je do odwiedzenia wybranego miejsca w pobliżu czy przekonać do dokonania zakupu.

Jednakże samo geotargetowanie może być często niewystarczające. Sposób, w jaki korzystamy z urządzeń przenośnych oraz konsumpcja treści na smartfonach, mają specyficzny, określony charakter. Średnio spędzamy na nich dziennie ponad 3 godziny. Na małym ekranie przeglądamy treści, zwłaszcza przed i po pracy, np. w komunikacji miejskiej. Ze smartfonem robimy zakupy, a także nałogowo korzystamy z niego w czasie wolnym – w restauracji, kinie czy na koncercie. Jednak w takich momentach często nie jesteśmy gotowi na zapoznanie się z reklamą. Chcąc więc dotrzeć do potencjalnych klientów, warto sięgnąć po retargeting i możliwość bardziej precyzyjnego dotarcia do odbiorcy. Taką opcję daje reklamodawcom wykorzystanie historycznej lokalizacji oraz profile behawioralne użytkowników.

POLECAMY

Czym jest historyczna lokalizacja?


Najnowsza technologia pozwala na zbieranie i analizowanie danych o grupie użytkowników urządzeń przenośnych przebywających w danym czasie w określonym miejscu. Na podstawie historycznych informacji z lokalizacji możliwe jest targetowanie reklamy bezpośrednio do tych odbiorców.

Rys. 1. Jak działa Geotrapping®? Schemat przedstawiający pozyskiwanie i...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy