MIT 1. W programmaticu oferowana powierzchnia reklamowa jest ograniczona
Ten mit należy obalić w pierwszej kolejności, bowiem mija się z prawdą, ponieważ wydawcom zależy na sprzedaży całej dostępnej powierzchni reklamowej i nie ma dla nich znaczenia, czy zostanie ona sprzedana w sposób bezpośredni, czy programatycznie. Na koniec dnia liczy się bowiem liczba zarobionych złotówek. Nawet jeżeli wydawca uważa wybrane placementy za prestiżowe i nie sprzedaje ich w tzw. open market, to bez problemu wystawi tę powierzchnię w ramach tzw. private deals lub programmatic guaranteed. W takim wypadku wystarczy, że reklamodawca lub agencja kupująca powierzchnię w jego imieniu skontaktuje się z biurem reklamy sprzedającego i dowie się, na jakich zasadach sprzedawany jest dany serwis lub placement reklamowy. Podobnie jest z zasięgiem.
POLECAMY
PROGRAMMATIC – JAK TO DZIAŁA?
Reklamy są kupowane na zasadzie zautomatyzowanych aukcji, jak i bez aukcji, po stawkach wcześniej ustalonych z wydawcą. Reklamodawca określa, w jakich stawkach jest skłonny kupić reklamy i jaką grupą odbiorców jest zainteresowany. Na tej podstawie zostaje zaprogramowana kampania, a system szuka miejsc u wydawców. Gdy znajdzie odpowiednie, następuje automatyczna licytacja. Reklamy są sprzedawane w modelu eCPM (efektywnym przychodzie z tysiąca wyświetleń).
Jeszcze kilka lat temu twierdzono, że taka kampania nie może by...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!