Jak zacząć przygodę z marketing automation?

Programmatic

W czym może Ci pomóc marketing automation? Według raportu Twenga Solutions trzy największe wyzwania związane z prowadzeniem sklepu internetowego to: pozyskiwanie klientów (27% odpowiedzi), utrzymanie rentowności firmy (23%) oraz konkurencja innych przedsiębiorstw (13%).

Automatyzacja marketingu tak odpowiada na te typowe problemy:

Wyzwanie 1. Pozyskiwanie nowych klientów

Odpowiedź MA: Z pustego i Salomon nie naleje… Z niewielkiej liczby leadów nie będzie wielu nowych klientów, tak więc odpowiedź MA to znaczące podniesienie wskaźników generowania leadów. MA ułatwia pozyskiwanie danych kontaktowych od anonimowych użytkowników, umożliwiając tworzenie dynamicznych formularzy kontaktowych na stronie, jak i wysyłkę e-mailingów do tego typu kontaktów, wykorzystując dane zawarte w ciasteczkach. Możesz też pozyskiwać leady z formularzy na Facebooku, na podstawie konwersacji na czacie na Twojej stronie, stworzyć dedykowany landing page dla swoich kampanii. Świetnie spisze się także darmowy materiał do pobrania, dostępny po podaniu e-maila.

POLECAMY

Wyzwanie 2. Utrzymanie rentowności firmy

Odpowiedź MA: Zwiększenie efektywności pracy działu sprzedaży. Dzięki MA przekazujesz handlowcom ściśle wyselekcjonowane kontakty, dla których prawdopodobieństwo konwersji jest wysokie; narzędzia MA pozwo...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy