Chcesz wiedzieć więcej? Artykuł "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań" zawiera wartościowe informacje.
POLECAMY
Jeżeli jesteś osobą odpowiedzialną za działania programmatyczne, koniecznie zwróć uwagę na rady przedstawione w tym artykule. Ten tekst adresujemy w szczególności do osób, które pierwsze doświadczenia z platformą DV360 mają już za sobą.
1. Wybieraj wskaźniki mediowe spełniające potrzeby zawarte w briefie
Zanim rozpoczniesz proces planowania kampanii, powinieneś zastanowić się nad tym, jakie są potrzeby klienta i czego dotyczą cele opisane przez niego w briefie, a następnie dopasować wskaźniki mediowe, które pomogą Ci je zrealizować (tab. 1).
Tab. 1. Najczęstsze cele kampanii oraz proponowane dla nich wskaźniki mediowe
Cel | Proponowany wskaźnik mediowy |
Poprawa świadomości marki | Viewability (widoczność emisji) oraz VTR (współczynnik pełnych obejrzeń spotu) dla działań wideo |
Zwiększenie ruchu na stronie | CTR (klikalność banneru) oraz CPC (koszt kliknięcia). Jeżeli istnieje możliwość wpięcia kodów na stronę marki, wówczas możemy skupić się na CPA (koszt konwersji, rozumiany jako wizyta na stronie) |
Pozyskanie sprzedaży, zapisów w formularzu | CPA ze zdefiniowaną konwersją jako sprzedaż produktu czy wypełnienie formularza. Ograniczeniem jest konieczność wpięcia kodów na stronie marki. Jeżeli... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!