Sześć kroków do ustawienia efektywnej kampanii za pomocą platformy DV360

Programmatic

Z każdym kolejnym rokiem rośnie poziom wykorzystywania narzędzi programmatic w marketingowych budżetach marek. W 2020 r. wartość polskiego rynku programmatic przekroczyła 1 mld zł[1]. Dzięki tej technologii jesteśmy w stanie wdrażać formaty reklamowe, zachowując przy tym kontrolę w zakresie skali kampanii, analizy danych, a także częstotliwości między poszczególnymi aktywnościami.

Chcesz wiedzieć więcej? Artykuł "Praktyczne sposoby pomiaru skuteczności kampanii marketingowej – typowe rodzaje badań" zawiera wartościowe informacje.

POLECAMY

Jeżeli jesteś osobą odpowiedzialną za działania programmatyczne, koniecznie zwróć uwagę na rady przedstawione w tym artykule. Ten tekst adresujemy w szczególności do osób, które pierwsze doświadczenia z platformą DV360 mają już za sobą. 

1. Wybieraj wskaźniki mediowe spełniające potrzeby zawarte w briefie

Zanim rozpoczniesz proces planowania kampanii, powinieneś zastanowić się nad tym, jakie są potrzeby klienta i czego dotyczą cele opisane przez niego w briefie, a następnie dopasować wskaźniki mediowe, które pomogą Ci je zrealizować (tab. 1). 

Tab. 1. Najczęstsze cele kampanii oraz proponowane dla nich wskaźniki mediowe

Cel Proponowany wskaźnik mediowy
Poprawa świadomości marki Viewability (widoczność emisji) oraz VTR (współczynnik pełnych obejrzeń spotu) dla działań wideo
Zwiększenie ruchu na stronie CTR (klikalność banneru) oraz CPC (koszt kliknięcia). Jeżeli istnieje możliwość wpięcia kodów na stronę marki, wówczas możemy skupić się na CPA (koszt konwersji, rozumiany jako wizyta na stronie)
Pozyskanie sprzedaży, zapisów w formularzu CPA ze zdefiniowaną konwersją jako sprzedaż produktu czy wypełnienie formularza. Ograniczeniem jest konieczność wpięcia kodów na stronie marki. Jeżeli...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy