Dział: Analityka internetowa

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

GA4 a SEO – jak korzystać z nowej wersji Google Analytics w codziennej pracy SEO-wca?

Chociaż mieliśmy dużo czasu, aby zapoznać się z interfejsem i sposobem działania nowego Google Analytics 4, to w toku codziennej pracy nie zawsze udało się odkryć wszystkie jego możliwości. Przejście na GA4 w lipcu 2023 r. na szczęście było dość płynne i jeszcze przez kilka tygodni na wielu kontach mogliśmy śledzić dane z UA. Obecnie jednak praca z nowym Analyticsem to część naszej codzienności i im szybciej zapoznamy się z jego funkcjonalnościami, tym lepszy będzie to miało wpływ na prowadzone przez nas kampanie. W niniejszym artykule przedstawię krótki poradnik, jak wykorzystać GA4 w pracy nad pozycjonowaniem stron, aby jeszcze lepiej interpretować wyniki z SEO.

Czytaj więcej

Lepsza analiza sprzedaży i skuteczniejsze kampanie Google Ads dzięki regułom i etykietom niestandardowym w Google Merchant Center

Każdy sklep online potrzebuje do swojego internetowego życia narzędzia, jakim jest Google Merchant Center (w skrócie GMC). To właśnie dzięki niemu sklep może promować swoje produkty w sieci Google poprzez Google Ads. GMC monitoruje stan produktów, które będą reklamowane, wskazuje błędy i sugeruje poprawki, aby wszystkie produkty były jak najlepiej przygotowane do promocji w sieci Google. Niewielu reklamodawców zdaje sobie sprawę, że spadki sprzedaży mogą wynikać z odrzuceń produktów właśnie w GMC. Warto pamiętać o regularnym sprawdzaniu stanu pliku produktowego na wypadek właśnie błędów i odrzuceń produktów.

Czytaj więcej

Jak wykorzystać analizę danych z Google Search Console do skutecznej optymalizacji SEO w sprzedaży online?

Optymalizacja SEO jest kluczowym elementem strategii marketingowej dla sprzedaży online. Wykorzystanie analizy danych z Google Search Console może znacząco przyczynić się do poprawy widoczności witryny w wynikach wyszukiwania i zwiększenia konwersji.

Czytaj więcej

Google Analitics 4 i BigQuery – co musisz wiedzieć?

GA4 umożliwia bezpłatny eksport surowych danych do BigQuery – dotychczas dostępny tylko dla użytkowników płatnej wersji Analytics. Analitycy posiadający doświadczenie w zakresie relacyjnych baz danych i znający SQL (język zapytań bazodanowych) przywitali tę zmianę z entuzjazmem. Koniec z ograniczeniami interfejsu Analytics, koniec z próbkowaniem i agregowaniem danych. Nie zamierzam tego entuzjazmu studzić, ale w pewnej części tego, co widzimy, w GA4 nie będzie się dało odtworzyć z danych surowych. Co więcej, niektóre raporty będą wymagały tworzenia złożonych zapytań, bo w danych surowych nie wszystko jest dostępne na wyciągnięcie ręki.

Czytaj więcej

Insight digging – dlaczego to się opłaca?

Analityka to królowa marketingu – wpływa na performance, określa efektywność, pozwala na planowanie. Zmiany na rynku sprawiają, że marketerzy powinni zredefiniować swoje podejście do pozyskiwania danych i ich wykorzystania w komunikacji.

Czytaj więcej

KPI na różnych etapach ścieżki zakupowej klienta, z uwzględnieniem modelu SEE-THINK-DO-CARE

Kiedyś to było – kiedyś wszystko było prostsze, lepsze, mniej skomplikowane. To zdanie, które wcześniej słyszeliście pewnie wiele razy od swoich babć i dziadków, ma zastosowanie także w marketingu. Kiedyś (10–15 lat temu) wszystko było łatwiejsze – użytkownik korzystał z jednego urządzenia, nie mieliśmy internetu w zegarkach, ciasteczka nie były usuwane w przeglądarkach, a użytkownicy nie przeglądali kilkudziesięciu stron przed dokonaniem fi nalnego wyboru. Jako marketerzy musimy radzić sobie z tymi problemami. Musimy szukać sposobów na ocenę poszczególnych działań i przypisywać im właściwe wartości. Jak oceniać ruch na różnych etapach procesu zakupowego? Czy model atrybucji data-driven rozwiąże wszystkie nasze problemy? Jak nie pogubić?się w mnogości danych i potencjalnych KPI, które możemy mierzyć w narzędziach analitycznych. Spróbujmy odpowiedzieć na te pytania, korzystając ze znanego, lubianego i często wykorzystywanego modelu See-Think-Do-Care.

Czytaj więcej

Wyższy poziom analityki GA4 – jak zdefiniować na nowo cele i konwersje, zrozumieć zmiany w modelowaniu atrybucji i łączyć dane z różnych źródeł?

Licznik po odpaleniu panelu Google Analytics niestrudzenie odlicza dni i minuty do końca ważnej ery w świecie marketingu internetowego – ery Universal Analytics. Każdy, kto „robi internety” i przez ostatnie dwa lata nie żył pod kamieniem, wie, że 1 lipca 2023 r. jedynym narzędziem od Google do agregacji i analizy ruchu w naszych serwisach będzie GA4. Zakładam więc, że wszyscy poważnie podchodzący do rozwoju swojego biznesu w sieci mają już GA4 skonfigurowane – przynajmniej w wersji podstawowej. W tym tekście nie skupimy się więc na wdrożeniu narzędzia – zresztą takich tekstów w internecie jest już niezliczenie wiele. Ponieważ wszyscy skupiliśmy się na wdrażaniu narzędzia, ciągle brakuje praktycznych porad dotyczących tego, w jaki sposób z GA4 korzystać, i na tym właśnie skupimy się w tym tekście – a w zasadzie na kilku najważniejszych aspektach, czyli konwersjach, atrybucji i łączeniu źródeł. Bo o korzystaniu z GA4 w pełnym spektrum można by było napisać niejedną książkę.

Czytaj więcej

Dlaczego sprzedaż nie rośnie, skoro mamy tyle konwersji?

Czy zdarzyło Ci się, że Twoje kampanie generowały doskonały ROAS, mnóstwo konwersji, ale nie przekładało się to na wzrost sprzedaży firmy? Dlaczego niektóre kampanie są skuteczne tylko w raportach? Czy to raporty zawierają nieprawdziwe dane, czy to może my je niewłaściwie interpretujemy i wyciągamy błędne wnioski?

Czytaj więcej

Pięć rzeczy, które GA4 zmieni w Twojej codziennej pracy

Google Analytics 4 to gorący temat dla branży marketingu internetowego, a zwłaszcza świata analityki, już od ponad 2 lat. Za pomocą tego narzędzia Google po raz kolejny udowadnia nam, jak jest nieprzewidywalne. Problem ten nie dotyczy już tylko SEO-wców, którzy czekają w napięciu na kolejny niezapowiedziany update algorytmów indeksujących. Teraz dotyczy, tak naprawdę, każdego marketera.

Czytaj więcej

Witaj w republice Big Data, tutaj rządzą dane

Żyjemy w danocentrycznych czasach, w których można zapomnieć o przypadku, a za kształt otaczającej nas rzeczywistości odpowiada małżeństwo informacji i algorytmów. To od wiedzy wszystko się zaczyna i właściwie to na niej się kończy. Rewolucja danych to rozpędzona kula śnieżna, która z każdym obrotem nabiera coraz większego rozmiaru i impetu. W samej reklamie internetowej rynek danych wykorzystywanych w targetowaniu, szacuje się na ponad 50 mld dolarów, a dynamika wzrostu od lat jest dwucyfrowa. Dlaczego dane są tak pożądanym towarem i jak wykorzystuje się je w reklamie programmatic?

Czytaj więcej

Magento – jak zwiększyć zyski za pomocą nawyków zakupowych

W wielu kwestiach kluczem do sukcesu niekoniecznie są pojedyncze, wielkie zwycięstwa, a powtarzalne, dobre wyniki – również w marketingu w e-commerce. Trzon Twoich zysków pochodzi od regularnych konsumentów powracających do Twojego sklepu. Dlatego tym ważniejsze jest, żeby wspierać ich nawyki zakupowe przez dbanie o satysfakcję i reagowanie na zmiany ich potrzeb i wymagań. Jak można to zrobić i zapewnić sukces swojego biznesu? Z pomocą przychodzi platforma Magento.

Czytaj więcej