Uważaj na śmietnik
Dla nikogo dziś nie jest tajemnicą, że środowisko cyfrowe to najbardziej mierzalne ze wszystkich mediów. Daje to ogromne możliwości, ale też stawia nie lada wyzwania – w zalewie dostępnych metryk i wymiarów trudno jest wybrać te, które rzeczywiście mają znaczenie, a do tego niewłaściwa konfiguracja narzędzi może prowadzić do kompletnie wypaczonych wyników. Stąd też zresztą pochodzi zasada GIGO, czyli Garbage In, Garbage Out (ang. śmieci na wejściu, śmieci na wyjściu), zgodnie z którą, jeśli pomiar jest błędnie zaprojektowany, nawet poprawne wnioskowanie nie doprowadzi do wartościowych wyników. Do błędów na wejściu zalicza się m.in. niewłaściwa struktura tagów śledzących, podwójne liczenie konwersji albo źle skonfigurowane eventy, nieodpowiadające rzeczywistym zdarzeniom zachodzącym w serwisie WWW lub aplikacji.
Konsekwencje mogą być uciążliwe. Wyobraź sobie, że po porównaniu danych z Google Analytics z danymi o sprzedaży okazuje się, że liczba konwersji w raportach była zawyżona. Po audycie dochodzisz do wniosku, że przyczyną było podwójne zliczanie zdarzenia (kliknięc...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!