Lepsza analiza sprzedaży i skuteczniejsze kampanie Google Ads dzięki regułom i etykietom niestandardowym w Google Merchant Center

Analityka internetowa

Każdy sklep online potrzebuje do swojego internetowego życia narzędzia, jakim jest Google Merchant Center (w skrócie GMC). To właśnie dzięki niemu sklep może promować swoje produkty w sieci Google poprzez Google Ads. GMC monitoruje stan produktów, które będą reklamowane, wskazuje błędy i sugeruje poprawki, aby wszystkie produkty były jak najlepiej przygotowane do promocji w sieci Google. Niewielu reklamodawców zdaje sobie sprawę, że spadki sprzedaży mogą wynikać z odrzuceń produktów właśnie w GMC. Warto pamiętać o regularnym sprawdzaniu stanu pliku produktowego na wypadek właśnie błędów i odrzuceń produktów.

W tym artykule omówię dwie funkcjonalności GMC, które są dość rzadko wykorzystywane, a pozwalają na dużo lepszą analizę sprzedaży, pokazują zupełnie nową perspektywę na analizę produktów w kampaniach Google Ads i pomagają również podnieść CTR’y, współczynnik konwersji i oczywiście przychody ze sprzedaży.

POLECAMY

Etykiety niestandardowe

Etykiety niestandardowe, zwane również „custom labels” w Google Merchant Center to funkcjonalność, która pozwala sprzedawcom na dodanie dodatkowych oznaczeń do swoich produktów w ich pliku produktowym, inaczej zwanym również feedem produktowym lub plikiem danych. To dodatkowe cechy/informacje/atrybuty, które możesz dodać do każdego produktu wysyłanego do pliku produktowego. Etykiety umożliwiają bardziej szczegółowe segmentowanie i zarządzanie kampaniami reklamowymi w Google Ads, co pozwala na lepsze dostosowanie strategii marketingowej do konkretnych grup produktów lub celów sprzedażowych. Z ich pomocą również analiza posprzedażowa może być skuteczniejsza i daje dodatkowe informacje o produkcie i jego skuteczności w kampaniach produktowych.

Kluczowe cechy:

  • Elastyczność: Możliwość tworzenia do pięciu unikalnych etykiet niestandardowych (od 0 do 4) dla każdego produktu.
  • Indywidualna kategoryzacja: Umożliwia tworzenie własnych kategorii produktów, które nie są dostępne domyślnie w Google Merchant Center.
  • Niestandardowy podział kampanii Google Ads: Etykiety pozwalają na zupełnie nowy, indywidualny i bardziej szczegółowy podział grup produktów w kampaniach Google Ads, co po wcześniejszej analizie, może przełożyć się na wyższą efektywnośc reklam.
     

Przykłady wykorzystania

Wysokość marży: Oznaczenie produktów według ich marży, np. „25%”, „30%”, według grup marżowych, np. „15–25%”, „30–50%” lub jako „Wysoka marża” „Niska marża”.
Sezonowość produktów: Użycie etykiet typu „Letnie”, „Zimowe”, „Świątecz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy