Konwersje jako podstawa optymalizacji
Kiedy optymalizacja ma sens? Wtedy, gdy podejmując decyzje, opieramy się na danych. O jakich danych mowa? Panel Google Ads pokaże nam bardzo dużo różnych metryk, które pozwalają ocenić, czy kampania działa dobrze czy nie. Część z nich, a konkretnie konwersje, musimy jednak wdrożyć samodzielnie. Konwersje są to takie działania użytkownika, które są dla nas ważne z biznesowego punktu widzenia. Mogą to być np. transakcje (w przypadku sklepów internetowych) lub wysłania formularza (w przypadku firm pozyskujących leady). Oprócz takich działań możesz mierzyć mniej istotne wskaźniki, które również świadczą o zainteresowaniu użytkownika. Mogą to być np. dodania do koszyka, przejścia na stronę kontaktową lub kliknięcia w adres e-mail i telefon.
Ważną rzeczą, o której część reklamodawców zapomina, jest przypisanie do konwersji jakichś wartości. W przypadku transakcji sprawa jest prosta – wartością transakcji jest wartość zamówienia dokonanego przez klienta. W przypadku innych konwersji sam musisz ocenić, ile wart jest dla Ciebie jeden formularz kontaktowy lub przejście potencjalnego klienta na stronę/kontakt. Takie działania trudno wycenić, bo nie wiadomo z wyprzedzeniem, czy uda się z klientem podpisać umowę lub jaką kwotę zapłaci za nasze usługi. Dlatego, jeśli masz dane o tym, ile średnio miesięcznie kontaktów pozyskujesz, oraz wiesz, ile z tych kontaktów zamienia się w rzeczywistych klientów, możesz oszacować takie wartości i przypisać je do konwersji w panelu Google Ads. Po co? Aby móc skorzystać z kilku automatycznych strategii ustalania stawek, które opierają się na wartości.
POLECAMY
Jak wdrażać konwersje?
Są dwa najważniejsze źródła, z których możes...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!