Sama wiedza jednak nie wystarczy. Zacznijmy od tego, jak ta wiedza przekłada się na Twoje działanie. Czy Twoje wdrożenie analityczne jest dostosowane do różnych wariantów interfejsu? Czy analizując dane, bierzesz pod uwagę różnice w UI, kontekście i zachowaniach zakupowych? To wszystko może mieć realne przełożenie na Twoje przychody. Z tego artykułu dowiesz się, o czym należy pamiętać w kontekście różnic między desktop a mobile.
POLECAMY
Mobile kontra desktop: czy znasz swoich użytkowników?
Czy wiesz, jaki odsetek użytkowników Twojej strony korzysta z urządzeń desktopowych? A ilu użytkowników odwiedza ją z mobile?
Jeśli nie, możesz to sprawdzić od ręki w GA4: przejdź do sekcji „Raporty”, następnie znajdź na liście kolekcję „Użytkownik”, a w niej „Technologie” i dalej „Przegląd”. W tym raporcie znajdziesz wiele podstawowych informacji technicznych o urządzeniach i przeglądarkach, ale przede wszystkim o udziale użytkowników według kategorii urządzenia.
Co więcej, dzięki raportom eksploracji możesz utworzyć raport nakładania się segmentów, gdzie sprawdzisz, ilu użytkowników korzysta z więcej niż jednej kategorii urządzenia.
Taki raport ma sens, jeśli stosujesz user ID – czyli identyfikator użytkownika, który pochodzi z Twojego systemu. Innymi słowy, jeśli użytkownicy logują się na Twojej stronie, możesz przekazywać do GA4 ich identyfikator użytkownika, tak aby Google Analytics mógł przypisać ruch do jednej osoby, niezależnie od tego, z ilu urządzeń korzysta. W ten sposób nie tylko sprawisz, że liczba użytkowników będzie bliższa rzeczywistości, lecz także będziesz mógł dokładniej mierzyć wielokanałowe ścieżki zakupowe.
Jeśli Twoi od...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!