Google Analytics – panaceum czy rozwiązanie zero–cost?

Analityka internetowa

Google Analytics od lat pozostaje najpopularniejszym systemem analityki webowej. Jego prostota w konfiguracji i korzystaniu, integracja z wieloma innymi rozwiązaniami od Google, szeroki zestaw możliwości do codziennej analizy, a do tego darmowa wersja, zupełnie wystarczająca dla małych i średnich firm – czego tu jeszcze może brakować? Tymczasem, 1 lipca minął rok od momentu, gdy poprzednik GA4 – Universal Analytics – przestał zbierać dane. Warto zatem zadać sobie pytanie, czy nowa wersja narzędzia poradziła sobie jako następca, a jeśli nie – czy nie warto poszukać lepszych rozwiązań? Wyjście z „analitycznej strefy komfortu” może być bolesne, ale szybki rozwój technologii, coraz większe restrykcje w polityce prywatności i rosnące potrzeby biznesowe mogą sprawić, że za kilka lat firmy, które przestaną rozwijać analizę danych, przestaną notować również rozwój finansowy. Czy darmowe rozwiązanie od Google powinno być jedyną możliwą opcją dla Twojego biznesu?

Niestety, korzystanie z narzędzia zero-cost nie jest panaceum na wszystkie problemy i często zapominamy o pewnych jego wadach, które musimy kompensować, np. łącząc dane z kilku źródeł. Google Analytics ma stosunkowo trudną integrację z innymi platformami, takimi jak Meta, czy popularnymi CRM, niski poziom wizualizacji danych, a także opóźnienie w ich zbieraniu i przetwarzaniu, co często uniemożliwia szybką reakcję na pojawiające się problemy. Ponadto, istnieją pewne ograniczenia w wolumenie zbieranych danych i braki w funkcjonalnościach, do których jesteśmy przyzwyczajeni od czasów Universal Analytics. W tym artykule wyjdziemy poza granice jednego narzędzia, poszukamy innych, równie wartościowych, a być może nawet lepszych rozwiązań, spojrzymy na to, jak wygląda praca analityka w praktyce i odpowiemy na pytanie, czy dobre narzędzie jest jedynym analitycznym zapotrzebowaniem Twojej firmy.

POLECAMY

Rodzaje narzędzi analitycznych. Must-have dla Twojej firmy w 2024 r.

Spójrzmy na rynek. Na pierwszy rzut oka nie brakuje rozwiązań, które są w stanie zastąpić GA4, a w niektórych aspektach nawet podnieść poprzeczkę standardów raportowania. Zła wiadomość to ta, że żadne z nich nie będzie pokrywało wszystkich naszych potrzeb, ale czy kombinacja kilku narzędzi może wnieść dodatkowe wartości do Twojego biznesu? Warto pamiętać, że rynek analityki internetowej rozwija się bardzo szybko, a firmy, które wdrażają nowe rozwiązania, zyskują...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy