W przypadku zakupów online analogiczna sytuacja będzie wyglądała zupełnie inaczej. Mimo że w praktyce złożenie zamówienia online zajmuje kilka minut, to z punktu widzenia użytkownika jest to zdecydowanie bardziej skomplikowany proces. Stoją za nim często godziny analizy różnych czynników – parametrów technicznych, opinii o produkcie czy ceny. To wszystko dzieje się w ramach szerokiego researchu poza sklepem internetowym, z wykorzystaniem różnych mediów internetowych, np. YouTube’a czy mediów społecznościowych.
Kupowanie online jest znacznie bardziej złożonym procesem, niż mogłoby się wydawać. Zanim potencjalny klient zdecyduje się na zakup, przechodzi przez kilka etapów.
Typowy konsument chce być pewny, że podejmuje najlepszą decyzję, co często wymaga czasu na zebranie odpowiednich informacji. Nasze decyzje zakupowe są znacznie bardziej złożone, niż to mogłoby się wydawać. Psychologia konsumenta pokazuje, że na nasze wybory wpływa wiele czynników, zarówno racjonalnych, jak i emocjonalnych. Ludzie zazwyczaj przechodzą przez kilka etapów decyzyjnych, zanim postanowią zrobić zakup. Ten proces jest znany pod różnymi nazwami, np. po...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!