Czym jest GSC?
Google Search Console (GSC) to narzędzie bezpłatnie oferowane przez Google, które pozwala właścicielom stron monitorować i analizować witryny w kontekście widoczności w wyszukiwarce Google. Jakie kroki możesz podjąć, aby efektywnie wykorzystać Google Search Console do optymalizacji SEO w sprzedaży online? Na to i inne pytania odpowiem w tym artykule.
POLECAMY
Zacznij korzystać z rzetelnego źródła danych o Twojej domenie – weryfikacja własności
Zanim zaczniemy korzystać z GSC, musimy potwierdzić, że jesteśmy właścicielem witryny. Możemy to zrobić na kilka sposobów, np. poprzez dodanie metatagu do strony, przesłanie pliku do głównego katalogu witryny lub skonfigurowanie rekordu DNS.
Mamy kilka możliwości weryfikacji własności oraz rozpoczęcia zbierania i monitorowania danych dotyczących naszej strony, natomiast tylko weryfikacja za pomocą rekordów DNS pozwoli na monitorowanie wszystkich rozszerzeń i subdomen. Należy pamiętać o tym przy weryfikacji za pomocą tagu w kodzie źródłowym strony.
Należy zwrócić uwagę na to, że przykładowo mamy domenę naszastrona.pl. To każde rozszerzenie jak www, https czy http to osobna subdomena. www.naszastrona.pl http://naszastrona.pl https://naszastrona.pl https://www.naszastrona.pl |
W przypadku zaś weryfikacji innej niż za pomocą rekordów DNS domeny będziemy mogli zbierać dane tylko i wyłącznie dla danej wersji adresu. Częstym rozwiązaniem jest weryfikacja wszystkich czterech wyżej wskazanych rozszerzeń dla naszej domeny.
Zrozumienie danych i narzędzi dostępnych w Google Search Console
Zacznijmy od zrozumienia dostępnych danych. Skoncentrujmy się na kluczowych wskaźnikach, takich jak: liczba kliknięć, liczba wyświetleń, współczynnik klikalności (CTR) i pozycje w wynikach wyszukiwania. Zrozumienie tych wskaźników pomoże nam ocenić efektywność działań SEO.
Zrozumienie wskaźników jest kluczowe dla oceny efektywności działań SEO. Wysoka liczba kliknięć, wysoki CTR i wysoka pozycja w wynikach wyszukiwania są pożądane, ponieważ oznaczają, że strona jest dobrze optymalizowana pod kątem SEO i przyciąga więcej ruchu organiczneg...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!