Znaczenia analityki dla rozwoju marek z pewnością nie trzeba tłumaczyć, jednak warto powiedzieć, że analityka w ciągu ostatnich kilku lat bardzo się zmieniła – głównie ze względu na to, że zmienili się konsumenci (którzy inaczej kupują) i zmieniły się marki (które inaczej sprzedają). Powoduje to, że zaostrzyła się konkurencyjność, a wszelkie informacje o konsumentach zaczęły mieć ogromne znaczenie dla budowania strategii marketingowych w długiej perspektywie. Codzienna realizacja strategii również zaczęła polegać na analizie danych, ponieważ skrócony proces decyzji zakupowych spowodował potrzebę natychmiastowych reakcji marek. Nie bez wpływu na tę sytuację jest oczywiście kryzys rynkowy.
POLECAMY
Insight
Pierwszym i najważniejszym elementem kojarzącym się z analityką jest insight – spostrzeżenie przedstawiające prawdę, którą każdy zna, ale nie każdy wyraża ją wprost – np. „jak jesteśmy głodni, to zaczynamy zrzędzić i być uciążliwi dla otoczenia”, która posłużyła do stworzenia platformy komunikacyjnej „Głodny nie jesteś sobą”, „Snickersa?”. Insight to najczęściej trigger dla tworzenia platform komunikacyjnych dopasowanych do konsumentów. Ważne jest jednak to, że odnalezienie dobrego insightu łączy się nie tylko z odkrywczością, analityką oraz wyraźnymi ekspresjami konsumentów, a...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!