Dekalog budowania marki w mediach, podobki i sharing economy - moc inspiracji z IX Kongresu Online Marketing [relacja]

Jak inaczej określić "lajki"? Jak zbudować globalny e-mail marketing? Jak przeprowadzić kampanię remarketingową krok po kroku? - odpowiedzi poznali Uczestnicy rekordowej, 9. edycja Kongresu Online Marketing, którego głównymi gośćmi byli prof. Jerzy Bralczyk, Marcin Prokop, Marcin Maj i Michał Górecki.

2015-03-17 11:55:53

12 marca, rekordową 9. edycję Kongresu, w której wzięło udział 500 uczestników i 28 prelegentów rozpoczęła prezentacja dekalogu budowania marki w mediach przez Marcina Prokopa oraz prezentacja prof. Jerzego Bralczyka o języku w marketingu i reklamie, a zakończyła wyjątkowa debata “Pytasz i wiesz” z udziałem m.in. Anny Sakowicz - Chief Digital Officer Starcom MediaVest Group, którą poprowadził Jarosław Kuźniar.

_MG_7879.jpg

- Nasze kongresy wyróżnia praktyczne podejście i najgłośniejsze nazwiska w świecie marketingu. Obecnie pracujemy nad VI edycją programu Certyfikowany Online Marketing Manager, VIII Ogólnopolską Konferencją Szefów Sprzedaży z udziałem m.in. dr Joanny Heidtman i Rafała Tabaczka - zwycięzcy w prestiżowym konkursie Polish National Sales Awards w kategorii najlepszy Trener Sprzedaży w Polsce w 2014 oraz nad III Konferencją Kids&Family Marketing Day. Powoli zaczynamy także przygotowania do jubileuszowej, X edycji Kongresu Online Marketing, której jesienna odsłona odbędzie się w listopadzie - mówi Joanna Czeladzińska, Szef Pionu E-biznes w Forum Media Polska, organizator wydarzenia.

Podczas IX Kongresu Online Marketing odbyło się 17 prezentacji, 3 certyfikowane warsztaty, w trakcie których w praktyce było można poznać wykorzystanie najnowszych narzędzi e-marketingowych oraz 2 debaty.

Najlepsze inspiracje na rok 2015

Poznaj środowisko, zdefiniuj odbiorcę, zdobądź zaufanie, zbuduj team, stosuj kaizen, bądź elastyczny, znajdź motywację, doskonal mistrzostwo, zarządzaj sukcesem, zmieniaj świat - Marcin Prokop przedstawił dekalog budowania marki w mediach, okraszając prezentację licznymi anegdotami zza telewizyjnych kulis.

Marcin Maj z OS3, opierając się m.in. na przykładach aplikacji Uber, “share a coke” Coca-Coli, BlaBlaCar i airbnb, opowiedział o gospodarce opartej o współdzieleniu:

Dlaczego w 2015 roku twoja strona nadal wygląda jak wortal? Dlaczego podajesz telefon z (0) na początku, skoro od 2010 roku nie wybiera się 0? Jak jest obecnie odbierana twoja marka? Kim jest twój klient? - Michał Górecki w prezentacji pt. “Czy twoja firma naprawdę jest w Internecie?”, zachęcał Uczestników do… myślenia:

Prof. Jerzy Bralczyk, podczas prelekcji o języku świata reklamy i marketingu, zachęcał do używania polskiej pisowni słów, które przychodzą do nas z angielskiego jak np. fejs, lajk, kejs, mejl, fanpejdż lub nadawania im polskich zamienników - “podobki” lub “lubiki” zamiast “lajków”:

Przepisy na marketing dla małych i dużych firm

Dzięki podziałowi Kongresu na ścieżki dla MSP i dla dużych firm Uczestnicy otrzymali treści i narzędzia dopasowane do ich typów firm.

Narzędzia dla Marketera na przykładach salonu fryzjerskiego oraz sieci sprzedaży samochodów przedstawił Marcin Kordowski z S3, o tym, jak wykorzystują w praktyce Marketing Automation małe i duże firmy opowiedział Grzegorz Błażewicz z SALESManago:

Dlaczego warto zintegrować e-commerce z systemem e-mail marketingowym tłumaczyła Anna Bratek z SARE. Jak opisać, rozpoznać tożsamość marki i przejść na jej silną stronę przybliżył Mikołaj Bleja z Horsefield:

Jolanta Piela z K2 pokazała jak wykorzystać społeczne niezręczności w budowaniu angażujących kampanii.

Podczas ścieżki dla dużych firm o tym, jak zaplanować, rozliczać i mierzyć e-commerce w 2015 roku opowiedział Tomasz Karwatka z Divante; Karolina Semeniuk ze Sparc Media doradzała jak wybrać taktykę reklamową na najbliższy sezon, a Maciej Ossowski z GetResponse podpowiedział jak realizować efektywne kampanie i rozszerzać zasięg newsletterów poza polskich odbiorców:

O tym, że personalizacja to sposób na wyższe ROI z marketingu przekonywał Jakub Cyran z GO.PL, a Judyta Dettlaff z Email Network przybliżyła jak można przykuwać uwagę i angażować mocniej za pomocą videomailingu. Maciej Swoboda z Netizens pokazał jak rewolucja beaconowa zmieni rynek handlu detalicznego.

Praktyczne warsztaty

Oprócz czerpania inspiracji z prezentacji, Uczestnicy mogli także nauczyć się samodzielnie korzystać z narzędzi e-marketingowych. Analizę stron internetowych na żywo przeprowadzili Przemysław Matyjaszczyk i Łukasz Żytko z Whites:

Jak przygotować kampanię remarketingową krok po kroku pokazał Krzysztof Wroński z Semhouse. Podczas IX Kongresu Online Marketing odbyły się certyfikowane warsztaty z Facebook Ads, które poprowadził Piotr Chmielewski z SocialMediaNow:

certyfikowane warsztaty z Google Analytics prowadzone przez Mariusza Michalczuka z Conversion:

oraz szkolenie z social media przygotowane przez Sociomatic:

Inspirujące debaty

Po pierwszej części pełnych inspiracji prezentacji odbyła się debata specjalna z udziałem prof. Jerzego Bralczyka. Kongres zakończyła debata "Pytasz i wiesz" z udziałem Anny Sakowicz - Chief Digital Officer Starcom MediaVest Group, Marcina Maja - CEO OS3, Tomasza Karwatki - CEO Divante, Szymona Kosińskiego - Prezesa Zarządu Sarigato, Jolanty Pieli - Senior Strategy Consultant z K2, Małgorzaty Wojciekiewicz - Strategic Client Manager z GoldenLine.pl, Krzysztofa Wrońskiego z Semhouse, Jakuba Cyrana z GO.pl oraz Witolda Chomiczewskiego - radcy prawnego z Kancelarii Radców Prawnych Lubasz i Wspólnicy, którą poprowadzili Arkadiusz Widawski, redaktor naczelny Magazynu Online Marketing Polska wspólnie z Jarosławem Kuźniarem z TVN24.

[Pełna galeria zdjęć]

Patronami IX Kongresu Online Marketing byli IAB Polska, MarketingPrzyKawie, NowyMarketing, Marketer+, bankier.pl, prnews.pl, Retail Trends i retail360.pl, marketingmobilny.pl, eGospodarka.pl, magazyn Firmer i firmy.net, media2.pl, biznes.pl i interia.pl.

Do zobaczenia w listopadzie na jubileuszowej, X edycji Kongresu Online Marketing: kongres-online.pl.

ZNAJDŹ NAS: