Audyt contentu krok po kroku – optymalizacja komunikacji sprzedażowej w treści

Copywriting

Twoja strona generuje przyzwoity ruch z różnych kanałów, którymi docierasz do potencjalnych klientów, ale treści na niej zawarte nie zapewniają zakładanego poziomu zapytań lub sprzedaży? Oznacza to, że odbiorcy widzą je, najprawdopodobniej pobieżnie czytają, ale… nie kupują. Problem ten może rozwiązać copywriterski audyt treści.

Czy Twoja treść jest zrozumiała dla odbiorców?

Czy odbiorcy rozumieją Twoje treści? Czy komunikacja na Twojej stronie koncentruje się na kliencie, jego potrzebach, celach, korzyściach i obawach? Może Twój content serwuje im skomplikowany branżowy żargon i niezrozumiałe skróty myślowe? A może wszędzie wciskasz hasła „najwyższa jakość”, „holistyczne podejście” lub inne abstrakcyjne i bezwartościowe wydmuszki słowne?

POLECAMY

 Rys. 1. Przykładowy komunikat na stronie narzędzia Senuto. Źródło: Senuto

Zweryfikuj empirycznie content i szczerze odpowiedz sobie na poniższe pytania:

  • Czy jako docelowy klient rozumiesz, jaką korzyść osiągniesz dzięki prezentowanej ofercie?
  • Czy Twoje obiekcje dotyczące współpracy lub kupna produktu zostały właściwie zbite poprzez content?
  • Czy rozumiesz treść i nie musisz się w nią „wgryzać”?

Przydatną pomocą w sprawdzeniu poziomu skomplikowania treści jest Jasnopis – narzędzie stworzone przez Narodowe Centrum Nauki. Dzięki Jasnopisowi dowiesz się, czy tekst jest zrozumiały dla osób należących do Twojej potencja...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy