Przegląd sposobów targetowania reklamy mobilnej – te bardziej i te mniej oczywiste

Temat numeru

Reklamy są wszędzie – denerwują, irytują, drażnią i wzburzają. Najchętniej byśmy je pomijali lub zamykali, żeby jak najszybciej się ich pozbyć. Dlaczego tak się dzieje? Najczęstszym powodem jest to, że nie są właściwie dopasowane do użytkownika, nie wydają się interesujące, nie odpowiadają potrzebom, nie trafiają w dobry moment, czy nie są precyzyjnie wyselekcjonowane. I właśnie dlatego z perspektywy marketingu tak ważne jest targetowanie reklam, by miały one szanse osiągnąć zamierzony efekt. Możliwości mamy naprawdę wiele. W celu zobrazowania tego zagadnienia podzielmy je na kilka kategorii.

Behawioralne

Targetowanie behawioralne zasadniczo opiera się na zachowaniach użytkowników w sieci, w tym przypadku w kanale mobile. Oznacza to, że analizujemy, na co użytkownik zwraca uwagę oraz jakie aplikacje są w kręgu jego zainteresowań. W związku z tym możemy docierać do niego z reklamą, wykorzystując informacje o aplikacjach, jakie ma na swoim urządzeniu. Dzięki takiemu rozwiązaniu w lepszy sposób możemy dobrać reklamę do danej osoby.

POLECAMY

Prowadząc działania marketingowe, możemy również zbierać dane o użytkownikach, na jakie reklamy reagują, w które się bardziej angażują, i na podstawie tych danych historycznych również odpowiednio profilować przekaz reklamowy. Z mniej oczywistych opcji, jakie mamy, można wymienić „freaków słuchawkowy...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy