Szlak w reklamę trafia

Szlak z drogowskazami

Czasy inflacji i kryzysu energetycznego nie są łatwe. Konsumenci są bardziej wrażliwi na ceny, kupują mniej, szukają promocji. Ekologia i ideały schodzą na dalszy plan. Komunikacja marek skupia się na oszczędności i niskich cenach. W Lidlu pojawił się nawet element solidaryzmu społecznego w postaci wsparcia szkół. Projekty z wartościami w tle mają trudniej, ale nie stoją na straconej pozycji. Retailerzy zaś szukają dróg do wzbogacenia doświadczenia konsumentów, by mniej zwracali uwagę na etykiety cenowe.

Ocena 5/5

POLECAMY

Yvon Chouinard oddał swoją firmę Patagonię w ręce fundacji, która ma ratować planetę. Oczywiście, nie całą firmę, nie bez nadzoru, ale uczynił krok, będący konsekwencją brand purpose marki. I znów wyszedł przed szereg: Patagonia to wzór myślenia o biznesie jako misji społecznej, która rozwija się i zarabia. Bardzo niewielu idzie w jego ślady, ale ważne jest, że mają taki drogowskaz. 

Ocena 1/5

Inkluzywny dezodorant Degree (u nas Rexona) zdobył kilka nagród, w tym Gand Prix w Cannes Lions 2021 za innowację. Wymyśliła go agencja Wunderman Thompson specjalnie dla Unilevera. Opakowanie miało być wygodne do użycia dla osób bez rąk, miało mieć magnetyczne zamknięcie łatwe do otwierania i oczywiście informacje w alfabecie Braille’a. Problemem okazali się klienci – przy dużym zróżnicowaniu potrzeb niepełnosprawnych produkt spełniał potrzeby niewielu. Nie wdrożono go do produkcji, bo okazał się nieopłacalny. Zamiast włączać, wykluczał. Ale nagrody zdobył. 

Źródło: Wunderman Thompson Argentina

Ocena 3/5

Badanie Światowej Federacji Reklamodawców (WFA) pokazuje, że największym problemem branży reklamowej, adtechowej i medialnej jest niedobór talentów. Uważa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy