Trzy rzeczy, które liczą się teraz w Google Adsach, Twoich Adsach

SEM/SEO

W ciągu ostatniego roku w systemie Google Ads zaszło ok. 150 zmian[1]. System reklamowy ewoluuje od tekstowych reklam w wyszukiwarce do kolejnych formatów i kanałów (reklamy produktowe, wideo, display). Nowe funkcje umożliwiają bardzo złożone konfiguracje kampanii. Z drugiej strony, w systemie pojawia się coraz więcej sposobów automatyzacji. Wskazuję trzy obszary, które mają obecnie największe znaczenie dla efektywności kampanii.

1. Co się liczy w Adsach?

Tytuł należy traktować dosłownie. Google wie, że bez efektów reklamodawcy nie będą inwestować w reklamę w Google Ads. Stąd nacisk ze strony Google, aby konfigurować mierzenie konwersji obrazujących efekty kampanii. Czymkolwiek jest to w przypadku Twojej firmy: sprzedażą, pozyskaniem danych kontaktowych, pobraniem katalogu, połączeniem telefonicznym, Google – dysponując danymi o konwersjach – sam chce optymalizować Twoje kampanie, aby dostarczały ich jak najwięcej. Wszystko pięknie, mniej ręcznej pracy, ale trzeba koniecznie zadbać o jakość danych dostarczanych do Google Ads.

POLECAMY

Dobre, trafne i poprawne dane dostarczane do Google Ads to paliwo dla mechanizmów uczenia maszynowego, które Google wykorzystuje w Twoich kampaniach. Na chrzczonym paliwie te automaty nie będą dobrze jeździć.

Checklista dla konwersji w Google Ads:
  • Czy masz na koncie skonfigurowane konwersje oznaczające istotne działania użytkowników?
  • Czy te działania faktycznie się zliczają?
  • Czy przypisujesz wartość poszczególnym konwersjom (również dla witryn nie-e-commerce)?
  • Czy konwersje są pogrupow...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy