Perspektywy komunikacji marketingowej na 2023 r. - kanały cyfrowe i reklama online w cenie

Felieton specjalny

Pandemia COVID-19 zadziałała jak akcelerator zmian. Przyspieszyła ewolucję uwarunkowań prowadzenia biznesu w tempie dotychczas rzadko spotykanym. W sposób szczególny widoczne to było w sferze cyfrowej. Przykładowo, Apple potrzebował 42 lat, aby osiągnąć wycenę biliona dolarów, a nagle w ciągu 20 tygodni 2020 r. ta wartość została p

Handel online w ciągu jedynie 8 tygodni uzyskał w wielu krajach wzrost porównywalny z jego rozwojem we wcześniejszych kilkunastu latach, a Tesla w tym samym czasie (marzec–sierpień 2020 r.) uzyskała wartość przekraczającą wycenę Toyoty, Volkswagena, Daimlera i Hondy… razem wziętych[1]. Jednocześnie trudno zaprzeczyć, że handel detaliczny, medycyna, edukacja, rozrywka, transport, sektor finansowy i wiele innych sektorów zmieniły się na trwale. Trudno więc się dziwić, że badania wskazują na kanał cyfrowy, a w szczególności reklamę online jako kluczowy obszar działania w sferze marketingu cyfrowego firm działających na polskim rynku. Rodzi się jednak pytanie, co z tego wynika i jak rysuje się przyszłość

POLECAMY

Łatwiej już było

Nie jest wielkim odkryciem stwierdzenie, że warunki prowadzenia biznesu są trudne i należy oczekiwać raczej kolejnych wyzwań. Wysoka inflacja, spodziewane spowolnienie PKB, rosnące koszty działania, nieprzewidywalność w sferze dostępu do energii, a także wojna w Ukrainie sprawiają, że marketerzy raczej z dużą obawą patrzą...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy