Audyt social mediów krok po kroku

Social Media

Audyt mediów społecznościowych nie jest tak przerażający, jak się może wydawać. Niemniej jednak, jeśli chcemy odnieść sukces w swoich działaniach, jest on wręcz niezbędny. Pomoże Ci on przede wszystkim ocenić Twoje dotychczasowe wyniki na platformach, na których działasz, skontrolować, co się dzieje na poszczególnych z nich, odkryć Twoje mocne i słabe strony, a także wdrożyć niezbędne zmiany do Twojej strategii. Jak zatem przeprowadzić skuteczny audyt mediów społecznościowych od początku do końca?

Czym jest audyt mediów społecznościowych?

Najpierw zacznijmy od odpowiedzenia sobie na pytanie, czym w ogóle jest audyt mediów społecznościowych. Najbardziej trafnie można go ująć jako proces mierzenia sukcesu Twojej strategii marketingowej na portalach społecznościowych, na których działasz. Precyzuje mocne i słabe strony Twojej pracy – co działa dobrze, a co źle, a także wytycza kolejne kroki potrzebne do poprawy wyników i jakości w przyszłości. Co więcej, dostarcza on strategię skoncentrowaną na wszystkich kanałach mediów społecznościowych, na których jest obecna Twoja marka, a także informacje potrzebne do optymalizacji Twoich dotychczasowych działań. 

POLECAMY

Audyt to proces przeglądu pewnych wskaźników w celu oceny Twojej obecnej strategii w social mediach. Te dane mogą obejmować m.in. informacje o danych demograficznych Twoich odbiorców, ich zaangażowaniu, lokalizacji czy skuteczności przeprowadzonych kampanii. Może on również obejmować reakcje, komentarze, polubienia, udostępnienia i inne interakcje, a także to, które posty są najbardziej angażujące czy jakie grupy odbiorców najlepiej konwertują. Wskaźnikami są tak naprawdę wszelkie dane, które dostarczą jakościowych informacji, których możesz użyć, aby zwiększyć skuteczność swoich działań w mediach społecznościowych.

Jak przeprowadzić audyt social mediów w 6 krokach

1. Stwórz listę wszystkich swoich

...
Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy