Istnieją jednak metody na prowadzenie trafniejszych kampanii online i zyskanie łatwiejszej oceny ich efektów, widocznych stacjonarnie. Z tego artykułu dowiesz się jak to zrobić. Dzięki temu zwiększysz skuteczność kampanii w offline, przy wykorzystaniu danych mobilnych i geolokalizacyjnych i dowiesz się jak podejmować pewne i szybkie decyzje, dające wyższą skuteczność kampanii.
POLECAMY
Dane mobilne vs. geolokalizacyjne - czym są i jak są gromadzone?
Jak możesz się domyślić, dane mobilne to wszelkie dane pozyskane poprzez urządzenia mobilne (smartfony lub tablety). Są one zazwyczaj powiązane z identyfikatorami reklamowymi urządzeń mobilnych (MAID) i dotyczą zachowań użytkowników w obrębie aplikacji, ich interakcji z reklamami mobilnymi czy geolokalizacji.
Węższą kategorią danych mobilnych są dane geolokalizacyjne, które określają położenie użytkownika w czasie, bazując na sygnałach GPS i/lub WiFi. Przy wykorzystaniu tych źródeł możemy określić, gdzie znajduje się użytkownik z dokładnością nawet do 1 metra.
Dane geolokalizacyjne a geobehawioralne Dane geolokalizacyjne powiedzą nam o tym, że użytkownik o identyfikatorze XYZ był w konkretnym przedszkolu o godzinie 16:34. Natomiast dzięki danym geobehawioralnym dowiemy się, że dany użytkownik najpewniej ma dziecko w wieku przedszkolnym, bo odwiedza to samo przedszkole codziennie 2 razy... |
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!