Trzy proste kroki, jak zwiększyć skuteczność swoich działań dzięki danym mobilnym

Temat numeru

Jeśli realizujesz działania online’owe, lecz sukces Twoich kampanii odbywa się w offline’ie, prawdopodobnie stoisz przed ogromnym wyzwaniem udowodnienia rezultatów Twoich działań. Dodatkowo, rosnąca w ostatnim czasie presja na efektywność budżetów marketingowych (i mierzalność ROI) wcale nie ułatwia Twojego zadania. Z pomocą może przyjść jednak odpowiednie wykorzystanie danych mobilnych.

Istnieją jednak metody na prowadzenie trafniejszych kampanii online i zyskanie łatwiejszej oceny ich efektów, widocznych stacjonarnie.  Z tego artykułu dowiesz się jak to zrobić. Dzięki temu zwiększysz skuteczność kampanii w offline, przy wykorzystaniu danych mobilnych i geolokalizacyjnych i dowiesz się jak podejmować pewne i szybkie decyzje, dające wyższą skuteczność kampanii.

POLECAMY

Dane mobilne vs. geolokalizacyjne - czym są i jak są gromadzone? 

Jak możesz się domyślić, dane mobilne to wszelkie dane pozyskane poprzez urządzenia mobilne (smartfony lub tablety). Są one zazwyczaj powiązane z identyfikatorami reklamowymi urządzeń mobilnych (MAID) i dotyczą zachowań użytkowników w obrębie aplikacji, ich interakcji z reklamami mobilnymi czy geolokalizacji

Węższą kategorią danych mobilnych są dane geolokalizacyjne, które określają położenie użytkownika w czasie, bazując na sygnałach GPS i/lub WiFi. Przy wykorzystaniu tych źródeł możemy określić, gdzie znajduje się użytkownik z dokładnością nawet do 1 metra

Dane geolokalizacyjne a geobehawioralne

Dane geolokalizacyjne powiedzą nam o tym, że użytkownik o identyfikatorze XYZ był w konkretnym przedszkolu o godzinie 16:34. Natomiast dzięki danym geobehawioralnym dowiemy się, że dany użytkownik najpewniej ma dziecko w wieku przedszkolnym, bo odwiedza to samo przedszkole codziennie 2 razy,...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy