Dział: SEM/SEO

Działy
Wyczyść
Brak elementów
Wydanie
Wyczyść
Brak elementów
Rodzaj treści
Wyczyść
Brak elementów
Sortowanie

Widoczność w czasach AI Overviews – jak radzić sobie ze spadkami ruchu organicznego w Google?

Sukcesywnie od kilku lat Google zabierał stronom internetowym ruch organiczny poprzez zwiększanie ilości snippetów (np. direct answer) czy lepszą ekspozycję płatnej reklamy. Zjawisko zero-click search nasiliło się od momentu wprowadzenia AI Overviews w wynikach wyszukiwania. Malejące CTR spędzają specjalistom SEO sen z powiek, a gra, którą prowadzimy z gigantem z Mountain View, stała się jeszcze bardziej wymagająca niż dotychczas. Dowiedz się, jak radzić sobie ze spadającym wolumenem ruchu organicznego w najbliższych miesiącach, aby zminimalizować straty związane z pojawieniem się AIO w wyszukiwarce Google.

Czytaj więcej

Priorytety w technicznej optymalizacji SEO

Optymalizacja techniczna SEO, o ile nie dotyczy małych stron, lecz rozbudowanych portali contentowych lub e-commerce, może trwać kilka–kilkanaście miesięcy. Bez odpowiedniej priorytetyzacji działań możemy wydać mnóstwo środków i nie osiągnąć oczekiwanego rezultatu. Nie wystarczy pracować ciężko nad optymalizacją SEO. Trzeba pracować mądrze.

Czytaj więcej

UX w SEO – czyli jak algorytm Google zaczyna rozumieć użytkowników?

UX (User Experience) oraz SEO (Search Engine Optimization: pozycjonowanie stron) to w teorii kompletnie odrębne zagadnienia. W praktyce jednak są ze sobą coraz mocniej powiązane, szczególnie w kontekście projektowania i optymalizacji stron internetowych. Zjawisko to jest efektem zmian algorytmu Google. Wyszukiwarka zaczyna rozumieć zapytania użytkowników i stara się udzielać konkretnych odpowiedzi. Aby generować ruch organiczny, który konwertuje, biznes online potrzebuje jednocześnie SEO oraz UX.

Czytaj więcej

Trzy rzeczy, które liczą się teraz w Google Adsach, Twoich Adsach

W ciągu ostatniego roku w systemie Google Ads zaszło ok. 150 zmian[1]. System reklamowy ewoluuje od tekstowych reklam w wyszukiwarce do kolejnych formatów i kanałów (reklamy produktowe, wideo, display). Nowe funkcje umożliwiają bardzo złożone konfiguracje kampanii. Z drugiej strony, w systemie pojawia się coraz więcej sposobów automatyzacji. Wskazuję trzy obszary, które mają obecnie największe znaczenie dla efektywności kampanii.

Czytaj więcej

Audyt e-commerce pod kątem SEO – 7 punktów

Produkt. Grupa docelowa. Strona www. Hosting. Płatności. No właśnie, tworząc sklep internetowy, powinniśmy pamiętać o naprawdę wielu istotnych jego częściach składowych oraz wszystkim, co doprowadza do tego, że taki sklep sprzedaje. Poznając lepiej branżę e-commerce, możemy natknąć się w wielu źródłach internetowych na różnego rodzaju checklisty, które mają pomóc nam w stopniowym odhaczaniu kolejnych kroków milowych, spraw do załatwienia czy w budowie kolejnych etapów ścieżki konwersji.

Czytaj więcej

Konferencja SEO Poland już 16 września w Krakowie

16 września w Centrum Kongresowym ICE Kraków odbędzie się najbardziej wyczekiwane wydarzenie branży SEO tego roku! Konferencja SEO Poland połączy w sobie setki uczestników, kilkunastu prelegentów-specjalistów, masę atrakcji oraz niezapomniane afterparty.

Czytaj więcej

Techniczne aspekty audytów SEO dla opornych

Audytować każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej – tymi słowami, parafrazując klasyka, można zacząć rozważania o technicznych aspektach przeprowadzania audytów SEO. Niniejszym artykułem chciałbym zwrócić uwagę na kilka elementów, które samodzielnie możecie sprawdzić, czy i na ile Wasza strona www czy sklep są przygotowane od strony technicznego SEO.

Czytaj więcej

Pozycjonowanie a intencje użytkownika ‒ jak 1stplace.pl zmienia niską konwersję w zyski

W dobie ogromnej konkurencji zmiana użytkownika w klienta staje się coraz trudniejsza. Oczywiście nie oznacza to, że jest niemożliwa. Aby zrealizować ów cel, musimy jednak poznać potrzeby potencjalnych klientów, przeanalizować, czego konkretnie szukają, zadbać o to, by z naszą pomocą szybko rozwiązali swój problem. Doskonałym rozwiązaniem staje się w tym przypadku pozcyjonowanie.

Czytaj więcej

Private Blog Network – powracający trend SEO zwany niegdyś zapleczem

Pozyskiwanie linków stanowi podstawę działań SEO w Google i prawdopodobnie nigdy się to nie zmieni. Google, opierając się na linkach, buduje reputację domeny, a następnie na podstawie reputacji ocenia dany serwis na konkretne słowa kluczowe. Okazuje się, że słowo „content is king” nie jest prawdziwe, a powinno brzmieć „content is king with links” albo „content isn’t king without links”. Coraz wyższy próg wejścia do TOP-ów powodują właśnie linki zewnętrzne. Jak zatem najbardziej wyróżnić się w tym aspekcie od konkurencji? Budując własną sieć blogów, czyli w skrócie PBN (Private Blog Network).

Czytaj więcej

SEO 2022 – o czym pamiętać, by nie podpaść algorytmowi Google

Wiele mówi się w ostatnim czasie o wzroście znaczenia technicznych aspektów marketingu internetowego. Google coraz chętniej komunikuje, czego oczekuje od właścicieli serwisów, a oni coraz lepiej starają się sprostać tym wymaganiom przy wsparciu ścisłych umysłów i pasjonatów nowych technologii. Na co warto zwrócić uwagę w 2022 r.?

Czytaj więcej

Dlaczego Semcore chciał wydać 1 milion złotych na pozycjonowanie?

Semcore rozpoczęło rok 2022 od rozbicia banku w branży pozycjonowania. To czas, w którym strategia SEO ich strony okazała się ogromnym sukcesem, przynoszącym ruch i przychody. Początkowo szacowano, że wdrożenie SEO dla semcore.pl będzie kosztować około milion złotych. Ile ostatecznie pochłonęło to przedsięwzięcie? Szczegóły na ten temat Semcore ujawnia w case study, które właśnie miało swoją premierę.

Czytaj więcej

Metatagi w praktyce – jak tworzyć skuteczne tytuły, opisy i inne znaczniki pod SEO

Metatagi są częścią tagów HTML które potrafią istotnie wpłynąć na sposób wyświetlania Twojej strony internetowej w wynikach wyszukiwarek, takich jak Google, Bing czy Yandex. Co więcej, w dzisiejszym świecie nieustannej gonitwy za zwiększaniem konkurencyjności, metatagi są obowiązkowym punktem wyjściowym, który najczęściej odnajdziesz w sekcji HEAD kodu źródłowego serwisu. Google świetnie radzi sobie z odczytywaniem metatagów zarówno w formacie HTML, jak i XHTML. Mimo to, przesadne wykorzystanie wielu metadanych nie wpłynie na zmianę Twojej pozycji. Dlatego skupmy się tylko na tych najbardziej istotnych znacznikach, które realnie poprawią Twoje rezultaty SEO.

Czytaj więcej