Na przestrzeni ostatnich dziesięciu lat zainteresowanie budową i korzystaniem z zaplecza SEO było zmienne. Często branża SEO wraca do tematu zaplecza po aktualizacjach związanych z linkami zewnętrznymi, takimi jak „Spam update”. W ostatnim czasie jednak o zapleczach mówi się coraz głośniej w branży. Widać to na poniższym wykresie prezentującym trend wyszukiwania fraz związanych z zapleczem pod SEO.
Poza powyższym w badaniu przeprowadzonym przez firmę Linkhouse.co pod koniec 2018 r. na 418 osobach działających w branży (w większości w Polsce) okazało się, że 51% ankietowanych pozyskuje linki właśnie
z PBN-ów do stron własnych oraz stron klientów. Co może wydawać się dość zaskakujące, gdy połączymy to z wykresem wyszukiwania informacji na temat zaplecza w Google (rys. 1).
POLECAMY
Daje to 5. miejsce wśród TOP-owych taktyk pozyskiwania linków i tylko 18% nie korzysta z zaplecza wcale – na żadnym etapie ich budowania.
Co to są private blog networks?
Prywatne sieci blogów to zbiór serwisów należących do konkretnego właściciela – firmy lub agencji SEO. Najczęściej w kontekście PBN-ów mówi się o zbiorze serwisu o charakterze blogowym (stąd nazwa blog), ale nie wyklucza się budowy serwisów p...
- 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
- Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
- Dostęp do czasopisma w wersji online
- Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
- ... i wiele więcej!