Techniczne aspekty audytów SEO dla opornych

SEM/SEO

Audytować każdy może, trochę lepiej lub trochę gorzej – tymi słowami, parafrazując klasyka, można zacząć rozważania o technicznych aspektach przeprowadzania audytów SEO. Niniejszym artykułem chciałbym zwrócić uwagę na kilka elementów, które samodzielnie możecie sprawdzić, czy i na ile Wasza strona www czy sklep są przygotowane od strony technicznego SEO.

Zacznijmy od tego, że przygotowując audyt SEO, powinniśmy spojrzeć na trzy obszary:

POLECAMY

  • off-page – czynniki zewnętrzne wpływające na pozycję strony;
  • on-page – czynniki wewnętrzne, znajdujące się w obrębie samej strony www;
  • aspekty techniczne, czyli np. te związane z indeksowaniem serwisu.

Możliwe, że się ze mną nie zgodzicie, ale czynniki on-page, czyli te odpowiedzialne za SEO na serwisie, są dość proste w zarządzaniu oraz optymalizacji. Trochę mniej „lotnie” analizowane są elementy off-site.

Najtrudniej jednak jest przeanalizować serwis pod kątem technicznym, czyli znaleźć problemy i odpowiednio je zaadresować i zarekomendować zmiany, które pozwolą wycisnąć maksimum korzyści ze strony www. Informacje o tym, co zawiera audyt SEO, możecie znaleźć pod adresem https://bit.ly/zgredobook, a tutaj skupimy się nad kilkoma rzeczami, które w prosty sposób możecie sprawdzić samodzielnie.

Canonical

Zacząć należy przede wszystkim od pa...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy