Audyt e-commerce pod kątem SEO – 7 punktów

SEM/SEO

Produkt. Grupa docelowa. Strona www. Hosting. Płatności. No właśnie, tworząc sklep internetowy, powinniśmy pamiętać o naprawdę wielu istotnych jego częściach składowych oraz wszystkim, co doprowadza do tego, że taki sklep sprzedaje. Poznając lepiej branżę e-commerce, możemy natknąć się w wielu źródłach internetowych na różnego rodzaju checklisty, które mają pomóc nam w stopniowym odhaczaniu kolejnych kroków milowych, spraw do załatwienia czy w budowie kolejnych etapów ścieżki konwersji.

W poniższym tekście skupimy się jednak na tym, co stanowi prawdziwy fundament pracy nad sprawnie działającym sklepem internetowym i jego widocznością w wyszukiwarkach, takich jak Google. Przedstawiam 7 punktów, które składają się na audyt serwisu e-commerce pod kątem SEO. Oczywiście w zależności od osoby odpowiedzialnej za jego wykonanie, liczba punktów oraz ich interpretacja mogą być zupełnie inne.

POLECAMY

Czym jest audyt SEO i co powinno się w nim zawierać?

Audyt SEO to dokument, który stanowi zbiór analiz wielu czynników wpływających bezpośrednio i pośrednio na pozycje naszej strony, w tym oczywiście sklepu internetowego. Często zawiera również zalecenia i wskazówki odnośnie do tego, jak warto rozwiązać istniejące problemy. Wykonuje go zazwyczaj specjalista SEO na początku wykonywania prac nad serwisem, przy migracji, przebudowie strony czy po prostu weryfikując kierunek, w jakim rozwija się sklep raz na określony czas. Wykorzystuje przy tym przede wszystkim swoją wiedzę, doświadczenie oraz narzędzia, które znacząco pomagają w procesie jego tworzenia. Crawlery, takie jak Screaming Frog, wtyczki do przeglądarki, Google Search Console, narzędzia do analizy logów to jedynie część oręża, z którego możemy skorzystać. Dokument ten zawiera często wiele pojęć, które mogą niewiele znaczyć dla osoby, która na co dzień nie zajmuje się optymalizacją czy pozycjonowaniem stron internetowych. Postaram się jednak opisać poniżej poszczególne części składowe audytu sklepu internetowego pod kątem SEO, używając maksymalnie prostego i przystępnego języka. Checklista może być wykorzystywana zarówno przez sklepy istniejące już lata, jak i dopiero wchodzące na rynek.

1. Analiza widoczności

Przystępując do prac nad serwisem, powinniśmy przede wszystkim zorientować się w jego obecnej sytuacji oraz prze...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy