SEO 2022 – o czym pamiętać, by nie podpaść algorytmowi Google

SEM/SEO

Wiele mówi się w ostatnim czasie o wzroście znaczenia technicznych aspektów marketingu internetowego. Google coraz chętniej komunikuje, czego oczekuje od właścicieli serwisów, a oni coraz lepiej starają się sprostać tym wymaganiom przy wsparciu ścisłych umysłów i pasjonatów nowych technologii. Na co warto zwrócić uwagę w 2022 r.?

Dlaczego SEO techniczne?

W minionym roku ogromną wagę przywiązywaliśmy do Core Web Vitals (CWV). Działo się tak nie bez powodu; pierwsze oficjalne wzmianki na ten temat pojawiły się już w połowie 2020 r. Następnie udostępniona została dokumentacja na blogu Google, skierowana do specjalistów SEO oraz web developerów. Google podał więc szczegółowe wytyczne dotyczące standardów czasu i przebiegu wczytywania, które powinny spełniać strony internetowe. Z dużym wyprzedzeniem została także zapowiedziana data aktualizacji algorytmu wprowadzająca te zmiany w życie. Niektórzy specjaliści nie doceniają CWV i ich roli w SEO, warto jednak zauważyć, że w sposób pośredni istotnie wpływają one na elementy typu indeksacja serwisu czy konwersja na stronie. W ankiecie przeprowadzonej przez serwis sitechecker.pro aż 44% spośród wszystkich specjalistów SEO, którzy wzięli w niej udział, wskazało, że optymalizacja strony pod CWV jest jedną z najbardziej wyolbrzymionych technik SEO (rys. 1).
 

POLECAMY


Rola CWV może być bagatelizowana, ponieważ problemy z nimi związane mocniej dotkną strony internetowe o wolumenie setek tysięcy adresów URL niż małe domeny z blogiem i kilkoma stronami ofertowymi.
W zakresie indeksacji CWV wymuszają na stronach, aby:

  • działały wystarczająco szybko, by mogły zostać w pełni scrawlowane;
  • nie zawierały niestabilności wizualnych, utrudniających korzystanie z witryny;
  • lepiej zarządzały zasobami procesora podczas wczytywania i użytkowania strony.

Wszystkie powyższe elementy przekładają się bezpośrednio na czas skanowania i renderowania podstron. Poprzez szybkie działanie witryny zyskujemy więc możliwość przeskanowania większej liczb...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy