W momencie pisania tego artykułu, jestem już po premierze mojej drugiej książki. Po sukcesie Książki kucHRskiej, która w 2024 roku zabrała nas w podróż przez smaki HR, wiedziałem, że chcę stworzyć coś, co nie będzie wyłącznie lead magnetem, ale mind magnetem – projektem, który przyciąga umysły, inspiruje i zostaje z odbiorcą na poziomie fizycznym i emocjonalnym.
Dział: Case study
Perfekcyjna kampania beauty. Kreacje reklamowe, skuteczne landing page i sprzedające opisy produktów
Reklama kosmetyków w e-commerce to sztuka łączenia estetyki i emocji w skutecznej strategii sprzedażowej. W świecie online klienci nie mogą dotknąć ani poczuć produktu. Kluczowe staje się wówczas odpowiednie przygotowanie jego premiery, aby odbiorca w pełni zrozumiał koncepcję i stwierdził, czy zakup spełni jego potrzeby. Odpowiednio zaprojektowana landing page, przekonujące opisy kosmetyków i dobrze dobrane formaty reklam stają się niezbędne do osiągnięcia sukcesu w tym procesie. Sprawdź, jak wyróżnić się na tle konkurencji i skutecznie sprzedawać produkty beauty online. Stwórz perfekcyjną kampanię beauty, która przyciąga uwagę i zwiększa sprzedaż.
Od 7 lat tworzę w eTutorze projekty marketingowe kierowane do społeczności HR – od podcastów, e-booków, webinarów i newsletterów, po złożone kampanie edukacyjne. W pewnym momencie poczułem jednak, że to za mało, że potrzebuję dokładki. Chciałem zaprojektować coś, co nie tylko dostarczy wiedzę, ale realnie połączy ludzi wokół wspólnego doświadczania i zbuduje prawdziwe relacje.
Nikogo nie dziwi, że sztuczna inteligencja (AI) jest na szeroką skalę wykorzystywana w branży reklamowej. Pytanie tylko, jak wykorzystywać ją najskuteczniej. Czy AI ma szanse sprawdzić się w planowaniu i optymalizowaniu kampanii reklamowych i dostarczaniu lepszych wyników niż doświadczony mediowiec? We współpracy z agencją Bees & Honey sprawdziliśmy to, przeprowadzając eksperyment na 24 kampaniach w ekosystemie Meta.
Automatyzacja no-code wykorzystująca sztuczną inteligencję (AI) pozwoliła stworzyć 29 tys. merytorycznych opisów produktów motoryzacyjnych w zaledwie 24 godziny. Oznacza to, że nowy tekst powstawał co 3 sekundy! Wykorzystane zostały narzędzia takie jak OpenAI i make.com. Dzięki włączeniu w cały proces analizy wizyjnej i scrapingu danych ze strony internetowej możliwe było uniknięcie zagrożenia halucynowaniem i zapewnienie odbiorcom wartościowego contentu, który jednocześnie wpływa pozytywnie na SEO. Zapraszam do poznania historii o content marketingu na autopilocie, dzięki któremu udało się nie złapać gumy, gdy liczba znaków wciskała w fotel.
W ramach promocji nowego horroru z serii Omen na kanałach wybranych twórców na Twitchu zaaranżowane zostały „problemy techniczne”, przez które transmisje na żywo w kulminacyjnych momentach zaczęły się COFAĆ. To pierwsza tego typu akcja, która wymyka się standardowym schematom lokowań na tej platformie i przełamuje „zasady gry” w tym touchpoincie.
Kampanię reklamową przeprowadzono na ponad 300 lokalnych rynkach z wykorzystaniem ponad 600 spotów wideo. Do generowania reklam zastosowano narzędzia sztucznej inteligencji (AI). Do emisji reklam na platformie YouTube wykorzystano geolokalizację – odpowiedni wariant reklamy emitowany był na wskazanym miejscu. Pierwsza, opisywana tu, odsłona kampanii odbyła się w listopadzie 2023 r. Od kwietnia 2024 r. realizowane są kolejne kampanie.
Akcje promocyjne i projektowanie? Zwykle te dwa elementy nie idą w parze. A gdyby pomyśleć o skutecznych działaniach wspierających sprzedaż w kategorii projektu i designu? Zapraszam do odkrycia głównych zasad craftingu skutecznej akcji promocyjnej, które przekładają się na lepszą rozpoznawalność marki oraz wyższe wyniki sprzedażowe.
Wspólne poczucie humoru zbliża do siebie ludzi. Tak samo mechanizm ten funkcjonuje w marketingu – jeśli marka dobrze rozumie swoich odbiorców i ich poczucie humoru, może zdobyć sympatię, zaangażowanie i podbić serca klientów. Z humorem jednak można przesadzić i pozostawić po sobie niesmak oraz poczucie zażenowania. Jak zatem dobrze wykorzystać fun content marketing? Zobacz to na przykładzie trzech marek.
„Województwo podlaskie znane jest z sękacza i umiejętności promowania w social mediach” – to zdanie z jednego z branżowych podsumowań roku. Przyjrzyjmy się z bliska procesowi budowania wizerunku marki Podlaskie: wyzwaniom, roli kreatywności i efektom. A sękacz? To temat na zupełnie inną opowieść.
„Mamy Salesforce’a z centrali, ale nie umiemy go obsłużyć”.
„Wysyłamy newslettery, ale one nic nie dają”.
„Mamy za małą bazę, nie złapiemy skali”.
„Mamy za mało zasobów w marketingu, żeby robić jeszcze to”.
Polskie sklepy internetowe mierzą się z licznymi wyzwaniami. Są wśród nich inflacja, rosnące koszty pozyskiwania klientów, zmieniające się preferencje konsumentów oraz wysokie koszty IT i marketingu. W listopadzie 2022 r. coś się zmieniło. Na rynku zadebiutował ChatGPT i od razu wzbudził zainteresowanie marketerów. Krakowski producent oprogramowania SALESmanago jako jedna z pierwszych firm na świecie zauważył możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i zintegrował się z nią. Czy będzie to szansa dla całego e-commerce?