Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study

6 lipca 2022

NR 64 (Czerwiec 2022)

Jak pracować z klientem branży technologicznej? - Case study Whites

0 164

Nasza współpraca z klientem branży technologicznej polegała na dostarczeniu dopasowanych do specyfiki klienta rekomendacji, które treści lepiej wpłyną na realizację celów biznesowych. W tym wypadku sprzedaży.

Treści marki powstają na stronie głównej, na blogu oraz w social mediach. To, do czego dążyliśmy, to znalezienie wspólnej miary dla contentu z wielu obszarów, pozwalającej określić wartość każdej publikacji pod względem jej wpływu na konwersję. Działania contentowe budują sprzedaż w sposób bezpośredni i pośredni.

POLECAMY

Co chcieliśmy osiągnąć?

Celem była odpowiedź na pytanie, jaki content sprzedaje. Celem nadrzędnym współpracy było przeanalizowanie contentu opublikowanego przez markę oraz zmierzenie wartości biznesowej (wpływu na konwersję) publikacji o różnym charakterze, zamieszczanych w różnych mediach, mających różne cechy charakterystyczne. Czyli ogólnej miary wartości biznesowej contentu, niezależnie od kanału jego publikacji. 

Jak to zrobiliśmy?

Najlepsze pod kątem widoczności okazały się treści poradnikowe opublikowane na stronie klienta. Przeprowadziliśmy analizę data-driven wyników wyszukiwania, sprawdzając najbardziej optymalne sposoby tworzenia metadanych, nagłówków, a także dopasowania długości i sposobu skomplikowania treści do komunikatu.
Analizowaliśmy 12 miesięcy działań marki w social mediach. Pojedyncze publikacje były zanalizowane pod kątem wielu parametrów, m.in.: 

  • reakcji, jakie generują (like, share, comment); 
  • zaangażowania w ich konsumpcję (procent obejrzenia filmu, poziom scrolla na stronie, czas pobytu na stronie www); 
  • reakcji negatywnych (porzucenia strony, bounce rate, ukrycie postu).
     

 
Rys. 1. Efektywność planowana i faktyczna – Facebook. Źródło: Whites

Dane o interakcjach użytkowników pochodzą z systemów API narzędzi analitycznych Facebooka i Instagrama oraz z BigQuery Google Analytics udostępnionego przez klienta. Treści publikacji, według których wprowadziliśmy zmienne określające, czy publikacja miała cel konwersyjny, pochodzą również z API tych narzędzi – z wyjątkiem publikacji z bloga marki, gdzie dokonaliśmy crawlingu strony i pobrania treści artykułów. 


 Rys. 2. Prognoza konwersji na podstawie planu wydawniczego. Źródło: Whites


 Rys. 3. Efektywność per post – Instagram. Źródło: Whites
 

Jakie narzędzia wykorzystaliśmy?

Na potrzeby klienta stworzyliśmy własne narzędzie analityczne oparte na machine learning – White Lynx. Narzędzie wskazuje, jaką liczbę konwersji osiągniemy, planując content marketing w wielu miejscach równocześnie i robi to jedną miarą. Wspomniane narzędzie:

  • Uwzględnia wpływ sezonowości oraz czasu od momentu publikacji na de...

Pozostałe 70% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów

Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!
Sprawdź szczegóły

Przypisy