Jak wdrożyć efektywną strategię eCRM? Kilka rzeczy, o których musi pamiętać każdy marketing manager

Case study

„Mamy Salesforce’a z centrali, ale nie umiemy go obsłużyć”.
„Wysyłamy newslettery, ale one nic nie dają”.
„Mamy za małą bazę, nie złapiemy skali”.
„Mamy za mało zasobów w marketingu, żeby robić jeszcze to”.

Takie odpowiedzi najczęściej słyszę od klientów, kiedy zaczynamy pierwsze rozmowy o wdrożeniu narzędzia i rozpoczęciu działań eCRM-owych. Przez ostatnie 2 lata obszar eCRM rozwijał się w Polsce bardzo intensywnie, a wizja świata bez cookies przekonała już wielu menedżerów marketingu do zbierania bazy newsletterowej i rozpoczęcia przynajmniej podstawowych działań. 
Czasem jednak nadal takie rozmowy trwają rok… albo i dłużej. Zdarza się, że działy marketingu mają nawet gotowe do wykorzystania, wdrożone narzędzie eCRM, jednak z uwagi na natłok obowiązków ten obszar wciąż nie jest często pierwszym wyborem, kiedy trzeba zarządzić bardzo ograniczonym czasem zespołu. Zatrudnienie nowej osoby specjalnie do obsługi eCRM może być kosztownym i długim procesem, a przecież pozostaje jeszcze część kreatywna, strategiczna, kodowanie mailingów i analityka. Pojawia się lawina pytań: Jakie narzędzie wybrać? Jak długo trwa wdrożenie? Kiedy osiągniemy ROI z tej inwestycji? 
Brzmi znajomo? 
Jak widzisz, nie jesteś jedyną osobą, która zadaje sobie te same pytania w kontekście strategii eCRM. Mam nadzieję, że poniższe przemyślenia i wskazówki przynajmniej częściowo pomogą Ci się zbliżyć do podjęcia dobrych decyzji biznesowych. 

POLECAMY

E-mail marketing a ROI

Według badań Litmus e-mail marketing przynosi średnio 42 dolary przychodu na każdego wydanego dolara, a sześciu na dziesięciu subskrybentów newsletterów przyznaje, że e-mail marketing ma wpływ na ich decyzje zakupowe (sales cycle).
Korzyści z zastosowania marketing automation i e-mail marketingu w szerokim znaczeniu stają się coraz bardziej wyraźne, zwłaszcza w e-commerce, ale nie tylko. W Polsce mamy już naprawdę niesamowite historie sukcesu związane z tym obszarem. W niektórych e-commerce’ach w Polsce już nawet 45% przychodu jest generowane przez kanał eCRM, a w segmencie B2B odpowiednia strategia w tym kanale pomaga zwiększać lojalność i zyskiwać nowych klientów przez polecenia. 
Wybór narzędzi jest szeroki, począwszy od prostych programów, aż po skalowalne i rozbudowane narzędzia – klucz...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy