Dołącz do czytelników
Brak wyników

Case study , SEM/SEO , Otwarty dostęp

5 maja 2022

Dlaczego Semcore chciał wydać 1 milion złotych na pozycjonowanie?

0 512

Semcore rozpoczęło rok 2022 od rozbicia banku w branży pozycjonowania. To czas, w którym strategia SEO ich strony okazała się ogromnym sukcesem, przynoszącym ruch i przychody. Początkowo szacowano, że wdrożenie SEO dla semcore.pl będzie kosztować około milion złotych. Ile ostatecznie pochłonęło to przedsięwzięcie? Szczegóły na ten temat Semcore ujawnia w case study, które właśnie miało swoją premierę.

Background pozycjonowania Semcore

Semcore jest agencją, która łączy aspekty SEO z UX, komponując kompleksowe strategie SXO dla swoich klientów – ich celem jest nie tylko pozyskiwanie ruchu, ale również jego wartościowanie, w myśl wyższego współczynnika konwersji. Aby udowodnić umiejętności oraz dysponowanie zaawansowaną wiedzą z zakresu pozycjonowania, Semcore zdecydowało się na pozycjonowanie własnej strony internetowej (semcore.pl). Proces ten rozpoczął się od opracowania kompleksowego planu działania. Zbudowano więc autorski framework badawczy, którego ideą było uporządkowanie wiedzy o pozycjonowaniu. Następnie zebrane zasoby wykorzystano w praktyce, poprzez stworzenie efektywnej strategii SEO. Jak widać po efektach – to rozwiązanie okazało się skuteczne.

POLECAMY

Powstał w tym przypadku swego rodzaju efekt Sinatry. Eksperci Semcore wiedzieli, że jeśli osiągną tym frameworkiem sukces w branży pozycjonowania, możliwe będzie osiągnięcie sukcesu w każdym innym sektorze rynku. Dodatkowo case study Semcore jest RTB dla potencjalnych klientów.

Pozycjonowanie strony w branży pozycjonowania jest niezwykle trudne – to branża, w której wiele organizacji świadczących usługi z zakresu SEO chce znaleźć się w TOP10 wyników wyszukiwania Google na najbardziej kaloryczne i wartościowe frazy kluczowe.

Wstępnie zakładano, że cel zostanie osiągnięty po mniej więcej trzech latach. Podczas realizacji strategii Semcore wdrożyło metodę Agile, co sprawiło, że efekty zaczęły pojawiać się znacznie szybciej. Ostatecznie satysfakcjonujące wyniki semcore.pl zanotowało już po roku. To rezultat intensywnej pracy całego zespołu: nie tylko pozycjonerów, ale także strategów, którzy od samego początku bacznie monitorowali rozwój sytuacji.

Połączenie metody Agile ze sposobem pracy (autorski framework badawczy) dało efekt w postaci szybkiego wzrostu widoczności w Google. Dodatkowo w swoim case study Semcore informuje, że całe to przedsięwzięcie pozwoliło zdobyć cenne doświadczenie, które zostanie wykorzystane w przyszłości, podczas realizacji nadchodzących projektów.

Jaką skutecznością wykazała się strategia zaprojektowana przez Semcore? Końcem 2021 roku domena wyświetlała się na pierwszej pozycji na najważniejsze frazy kluczowe z branży:

  • pozycjonowanie
  • pozycjonowanie stron
  • SEO

Dodatkowo do TOP10 wyników wyszukiwania Google trafiło kilkaset innych, równie istotnych fraz, które generują ruch oraz konwersję. Całą pracę – od podszewki – przedstawiono w przystępny i naprawdę kompleksowy sposób. Wcześniej wspomniane case study opublikowano wraz z premierą SemcoreLAB – to platforma służąca do budowania innowacyjnych rozwiązań zwiększających sprzedaż w Internecie. Więcej na ten temat dowiesz się w dalszej części tego artykułu.

Case study Semcore jest projektem stworzonym przez kilkudziesięciu ekspertów z branży marketingu internetowego. W ten sposób agencja chce udowadniać potencjalnym klientom, że potrafi pozycjonować strony internetowe, nawet na wyjątkowo konkurencyjnym rynku. Trudno wyobrazić sobie bardziej przekonujące RTB w branży SEO.

Ile Semcore wydało na pozycjonowanie i dlaczego tak dużo?

Opracowanie frameworku badawczego, opierającego się na uporządkowaniu wiedzy o pozycjonowaniu, a następnie wykorzystaniu danych w praktyce było kosztowne, ale jednocześnie opłacalne. Oszacowano budżet na 1 mln złotych – środki te przeznaczone były nie tylko na realizację strategii SEO, ale także jej wcześniejsze opracowanie na bazie pozyskiwania wiedzy z kursów, książek i publikacji naukowych.

Następnie w Semcore przeprowadzono audyt trudnych branż oraz audyt branży pozycjonowania. W ten sposób zweryfikowano, w jaki sposób o SEO dbają strony internetowe funkcjonujące w konkurencyjnych sektorach rynku. Zebrane zasoby dokładnie przeanalizowano, tworząc strategię pozycjonowania semcore.pl.

Framework badawczy Semcore to przejście od teorii, przez praktykę, do efektów.

Ostatecznie końcem 2021 roku semcore.pl notowało ogromny wzrost ruchu, ponieważ więcej wartościowych fraz kluczowych wyświetlało się w Google na TOPowych pozycjach.

Ile kosztowało pozycjonowanie semcore.pl? Choć wstępnie zakładano, że realizacja tego przedsięwzięcia wyniesie mniej więcej milion złotych w ciągu trzech lat, ostatecznie koszty były nieco mniejsze, a cel został zrealizowany w rok.

Na przestrzeni 12 miesięcy wydano około 700 tysięcy złotych – wartość ta dotyczy wszystkich elementów frameworku badawczego: od pozyskiwania wiedzy, aż po opracowanie i wdrożenie strategii oraz konsultacje z zewnętrznymi ekspertami.

Dlaczego Semcore wydało aż tyle na pozycjonowanie? Przede wszystkim ze względu na sposób realizacji strategii SEO. Przeprowadzenie dwóch audytów (trudne branże i branża pozycjonowania) oraz zapoznanie się z wieloma materiałami (książki, blogi, kursy, publikacje naukowe) to poświęcony czas, który po prostu kosztuje. Dodatkowo Semcore postanowiło otworzyć się na najlepszych ekspertów z ogromnym bagażem doświadczeń w SEO. Konsultacje z nimi i wspólne wyciąganie wniosków pozwoliły jeszcze lepiej dopracować strategię, przy okazji szerzej spoglądając na branżę pozycjonowania.

Semcore wskazuje, że przedstawione koszty pozycjonowania są „rynkowymi”. Dzięki współpracy z ekspertami, doświadczeniu i kontaktom, poszczególne kwoty okazywały się w praktyce nieco niższe.

Czy ostatecznie SEO dla semcore.pl było drogie? Z jednej strony tak. Z drugiej jednak strony pozyskanie zaplecza teoretycznego pozwoliło Semcore opracować strategię, która dała efekty w mniej więcej rok, choć wstępnie planowano, że realizacja głównego celu będzie trwać aż 3 razy dłużej. Reasumując: było to skuteczne i opłacalne posunięcie.

Podczas pozycjonowania semcore.pl sprawdzano, co dokładnie działa i jakie przynosi efekty. Wdrażano różne techniki oraz rozwiązania z zakresu SEO, aby zweryfikować ich wpływ na widoczność w praktyce. Ostatecznie wszystkie wnioski zebrano w jednej, kompleksowej publikacji, czyli case study Semcore. To praca stworzona z myślą o pozycjonerach, marketach oraz przedsiębiorcach, którzy chcą dowiedzieć się więcej o SEO – od podstaw, aż po zaawansowane zagadnienia.

SemcoreLAB – naukowa platforma R&D do budowania innowacji

Wraz z publikacją case study oraz osiągnięciem pozycji TOP1 na najbardziej konkurencyjne i wartościowe frazy kluczowe w branży, Semcore ogłosiło również premierę naukowej platformy R&D (Research & Development). To SemcoreLAB, czyli miejsce, gdzie regularnie publikowane będą materiały dotyczące innowacji w internecie, których celem jest zwiększanie sprzedaży.

Realizowane projekty będą skupiać się przede wszystkim na aspektach marketingowych – nie tylko pozycjonowaniu, ale również UX, UI, brandingu, social mediach, czy CRO. Poprzez SemcoreLAB agencja pragnie tworzyć innowacje, których działanie przyniesie klientom efekty. Dodatkowo jest to pole do rozwoju młodych talentów, które chcą rozwijać swoje umiejętności w marketingu.

 

Przypisy