AI w reklamie bankowej - jak banki z Grupy BPS wykorzystują sztuczną inteligencję w kampaniach reklamowych?

Case study

Kampanię reklamową przeprowadzono na ponad 300 lokalnych rynkach z wykorzystaniem ponad 600 spotów wideo. Do generowania reklam zastosowano narzędzia sztucznej inteligencji (AI). Do emisji reklam na platformie YouTube wykorzystano geolokalizację – odpowiedni wariant reklamy emitowany był na wskazanym miejscu. Pierwsza, opisywana tu, odsłona kampanii odbyła się w listopadzie 2023 r. Od kwietnia 2024 r. realizowane są kolejne kampanie.

Tło

Działania dotyczą Banków Spółdzielczych z Grupy BPS. To ponad 300 niezależnych podmiotów, posługujących się różnymi znakami towarowymi (część z nich jest spójna, a część ma zupełnie zindywidualizowaną identyfikację wizualną). Banki spółdzielcze zróżnicowane są także pod względem wielkości (różnią się m.in. liczbą placówek: od 1 do blisko 30), specyfiki klienta oraz siły konkurencji na danym obszarze. Każdy podmiot działa na swoim rynku, można więc powiedzieć że na ponad 300 lokalnych rynkach.
Klienci indywidualni, w wieku 25–55 lat, zamieszkują w obszarze działania banków spółdzielczych Zrzeszenia BPS (głównie w małych miastach i wsiach, na terenie całej Polski, ale z różną reprezentacją, zależnie od regionu).
Strategicznie na poziomie ogólnopolskim realizowane są kampanie świadomościowe i wizerunkowe. Wyzwaniem jest przeniesienie ich oddziaływania możliwie precyzyjnie na konkretny bank, na jego terenie działania i wsparcie w pozyskaniu klienta na poziomie lokalnym.

POLECAMY

Cel 

Integracja działań ogólnopolskich z działaniami lokalnymi. Przeniesienie impaktu kampan...

Pozostałe 90% treści dostępne jest tylko dla Prenumeratorów
Co zyskasz, kupując prenumeratę?
  • 6 drukowanych wydań magazynu Online Marketing
  • Dodatkowe artykuły niepublikowane w formie papierowej
  • Dostęp do czasopisma w wersji online
  • Dostęp do wszystkich archiwalnych wydań magazynu oraz dodatków specjalnych
  • ... i wiele więcej!

Przypisy